پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۶۱۰
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵
یکسال پس از انتصاب حجت الاسلام کیخا امام جمعه زابل , نشستی دیگر از سری نشستهای فعالین رسانه ای با ایشان درمحل دفتر امام جمعه برگزارگردید. دراین نشست نمایندگانی از روزنامه مندیل , خبرگزاری ایرنا , ایسنا و وبسایتهای هامون پرس , اوشیدا و گندمــــ پرس حضور داشتند و به بیان نقطه نظرات
شعارسال: یکسال پس از انتصاب حجت الاسلام کیخا امام جمعه زابل , نشستی دیگر از سری نشستهای فعالین رسانه ای با ایشان درمحل دفتر امام جمعه برگزارگردید.

دراین نشست نمایندگانی از روزنامه مندیل , خبرگزاری ایرنا , ایسنا و وبسایتهای هامون پرس , اوشیدا و گندمــــ پرس حضور داشتند و به بیان نقطه نظرات خود درخصوص مسائل سیستان و استان پرداختند که البته این نشست بیش ازهمه تحت تاثیر سفر استاندار سیستان و بلوچستان قرار داشت و حاضرین هریک این سفر را مورد نقد و بررسی قرار دادند , آنچه دراین نشست نمود داشت اینکه همه منتظر پایان خردادماه و تحقق وعده استاندار مبنی براعلام رسمی منطقه آزاد سیستان , بودند و دراین خصوص سخن می گفتند.

امام جمعه زابل نیز در این نشست از رسانه ها خواست پیگیر مطالبات بحق مردم سیستان تا حصول نتیجه باشند , وی راهی که رسانه ها طی می کنند را راهی درست نامید و اظهار امیدواری کرد این راه با همدلی و همزبانی بین رسانه ها بتواند بسیاری از مشکلات را حل نماید.

حجت الاسلام کیخا” در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار داشت: مسئولین باید به وعده هایی که می دهند عمل کنند، و مردم منطقه سیستان مطمئن باشند که ما با تمام توان پیگیر مطالبات آنها خواهیم بود.

* رسانه تیزبین باعث پیشرفت جامعه می شود

وی افزود: رسانه تیزبین در یک منطقه قطعاً باعث پیشرفت و توسعه در آن منطقه خواهد شد به شرط آنکه هدف و نیت برای رضای الهی باشد.

کیخا ضمن تأثیر گذاری بسیار زیاد رسانه‌ها در حل مشکلات و معضلات منطقه، از رسانه ها به عنوان پل‌های ارتباطی بین مردم و مسئولین یاد کرد و افزود: از ویژگی‌های خبرنگاران هنرنگاه کردن، پیگیری جدی معضلات و مشکلات تا حصول نتیجه، طرح سئوالات فنی از مسئولین و می باشد که این موارد منجر می شود تا مسئولین وقتی مورد پرسش و پاسخ قرار گیرند در خصوص کارهای انجام شده یا نشده جواب بدهند.

وی افزود: تریبون نماز جمعه زبان گویای مردم در پیگیری مطالبات به حق آنها در این منطقه خواهد بود.

وی از تمامی رسانه های سیستان تشکر کرد و گفت : هر اتفاقی رخ دهد ما باید پیگیر طرح های خود باشیم و مطالبه ها را بیان نماییم و همدل باشیم و عناوین مهمی که برای عموم نفع دارد در سایتها منتشر شود.

* منتظر پایان خردادماه و تحقق وعده استاندار هستیم

امام جمعه زابل با اشاره به سفر استاندار به سیستان و نشست وی با فعالین سیاسی منطقه، در خصوص زمان اعلام شده از سوی ایشان برای ایجاد منطقه آزاد تجاری گفت: ما منتظر پایان خردادماه سالجاری با توجه به وعده ای که استاندار در جمع فعالان سیاسی منطقه داده اند هستیم.

حجت الاسلام کیخا ادامه داد: همدلی و همزبانی باید در بین رسانه‌ها و اصحاب قلم به گونه‌ای باشد که به اصطلاح ” یدی واحد ” برای بازگویی و پیگیری مشکلات و معضلات منطقه باشند.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌های مستمر و روشنگری، باید تلاشی مضاعف از سوی اصحاب قلم، روشنفکران و خبرنگاران در این منطقه صورت گیرد تا هم مشکلات منطقه به درستی پوشش داده شود و هم مرز ما همچون قبل و هم تجارتِ تُجارِ ما همچون قدیم رونق گیرد تا امید به زندگی در بین مردم حاصل آید.

وی افزود: ایجاد منطقه آزاد تجاری، راه اندازی تجارت چمدانی و باید باجدیت هم از سوی مسئولین پیگیری شود و هم باید رسانه ها و خبرنگاران مرتباً بدنبال نتایج پیگیری مسئولین باشند.

امام جمعه زابل همچنین با گلایه از عدم اجازه فروش سوخت مرزنشینان گفت : چگونه است که فروش سوخت برای یکسری افراد اشکالی ندارد در حالی که فروش سوخت توسط روستایی ما که در حد دو یا سه گالن است تهدیدی برای دولت محسوب می شود؟

حجت الاسلام کیخا افزود: نگاه‌ها باید بلند و فرا جناحی و به خاطر خدا و درجهت خدمت به خلق باشد که اگر چنین باشد حمایت حضرت باری تعالی را در بر خواهد داشت ولی اگر غیر از این باشد نفس معنوی از بین خواهد رفت.

وی در ادامه گفت: دولت وظیفه دارد تا به مردم رنج دیده سیستان که سالهاست طعم تلخ خشکسالی، طوفان‌های شن، ریزگردها و را می‌چشند یارانه ویژه بدهد، و باید در نظر داشت که این منطقه، دارای شرایطی بحرانیست و باید به صورت اورژانسی به آن توجه شود.

وی همچنین در بخشی دیگری از سخنان خود خواستار تخصیص اعتبارات ناشی از انتقال آب زابل به زاهدان به منطقه سیستان شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی گندم خبر، تاریخ انتشار: 6 خرداد 1393، کدخبر: - ، www.gandomkhabar.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین