پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۲۸۱۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه برای فعالان اقتصادی مزاحمت‌های دستگاه‌های اجرایی مشکل بزرگتری نسبت به مشکلات مالی است، اظهار کرد: درخواست ما از دولت و مجلس توقف کارخانه‌های صدور بخش‌نامه است.
شعار سال: مسعود خوانساری در نسشت هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران که به صورت آنلاین در حال برگزار است، گفت: مشکلات محیط کسب و کار که دغدغه همه فعالان اقتصادی است و روز به روز بر این مشکلات افزوده می‌شود و هم تجارت و صنعت را دچار این مشکلات زیادی کرده است.
وی ادامه داد: تغییر شاخص کالای وارداتی در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۶, ۲۹۵ درصد افزاش داشته است و این افزایش مبنی بر دلار ۳۰.۳ درصد بوده و مبنی بر ریال ۱۰ برابر شده است.
افزایش 10 برابری شاخص هزینه‌ها
به گفته خواسناری؛ اگر قیمت ارز ۳ برابر شده باشد و از آن تورم جهانی ۳.۵ درصد کم شود، متوسط ۲۲.۵ درصد هزینه واردات افزیش داشته است.
وی افزود: بر این اساس شاخص هزینه‌ها ۱۰ برابر افزایش یافته، ۲۷۶ درصد تورم ریالی و ۶۵۹ درصد افزایش هزینه غیر دلاری شامل هزینه ترخیص کالا، هزینه سفته بازی، حمل و نقل، هزینه تخصیص ارز، گمرکات و مهمتر از همه صدور بخش نامه‌ها رخ داده است.
خوانساری با تاکید بر اینکه افزایش قیمت کالا را نباید بر گردن تحریم‌ها بندازیم، گفت: مشکلات داخلی بیشتر اثر گذار بوده و مجموع کشور تبدیل شده به تولید بخش‌نامه است.
به کارخانه صدور بخش نامه خاتمه داده شود
وی ادامه داد: بر اساس بخشنامه جدید سال ۹۷ همه می‌توانند ارز ۴۲۰۰ بگیرند اخیرا اعلام شده مابه التفاوت بدهند درحالی که نمی‌توان تشخیص داد چه کسی سوء استفاده کرده و حالا بعد از سه سال این بخشنامه را به همه بست دادن و همه را دچار مشکل کرده‌اند.
خوانساری خواستار این شد که یکبار برای همیشه صدور بخشنامه جدید و عطف به ما سبق پایان یابد.
وی با بیان اینکه اگر جهش تولید را انتظار دارید و توسعه با این رو نمی‌شود، افزود: مزاحمت‌های دستگاه‌های اجرایی مانع توسعه اقتصادی و درخواست ما از دولت و مجلس این است که به کارخانه صدور بخش نامه خاتمه داده شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار ۲۸ بهمن ۹۹، کد خبر: ۱۰۳۹۴۶۸، https://www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
0
0
از اتين يكبار براي هميشه ها ما تو كشورمون زياد داريم و داشتيم اي كاش كمي پيگيري صورت ميگرفت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین