پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۱۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
طبق ارزیابی به عمل آمده توسط کمیته داوری، در یازدهمین دوره جایزه ملی مدیریت مالی ایران که در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ برگزار شد، بانک‌ پاسارگاد موفق به کسب بالاترین سطح جایزه یعنی تندیس زرین برای هفتمین سال متوالی شد.
شعار سال: در این همایش دکتر مجید قاسمی مدیرعامل بانک‌پاسارگاد و رئیس انجمن مدیریت مالی ایران، ضمن گرامیداشت یاد مرحوم دکتر اسلامی بیدگلی، از اینکه در شرایط ناشی از کرونا، این دوره از جایزه نیز با رعایت پروتکل‎‌های بهداشتی برگزار شد ابزار خرسندی کرد.

وی در ادامه با تأکید بر اهمیت اقتصاد مقاومتی ادامه داد: در بعد اقتصاد مقاومتی، مسئولیت بسیار مهمی بر دوش ماست. عزیزان باید توجه کنند که کلمه مقاومتی را با کلمه تاب‌آوری اشتباه نکنند. اقتصاد مقاومتی یک شعور ملی است. سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی با استعلام نظر آگاهان، صاحبنظران، پژوهشگران و اساتید در سراسر کشور تبیین شده است. این سیاست‌ها بنا بر تأکید مقام معظم رهبری، سیاست‌هایی قابل انجام هستند.

وی ادامه داد: در تمام قسمت‌های سیاست اقتصاد مقاومتی، مدیریت مالی نقش بسیار مهمی دارد. اما یکی از بند‌های مهم این سیاست، اصلاح و تقویت نظام پولی و مالی کشور است. به ترتیبی که این ساختار در خدمت حمایت و تقویت بخش واقعی اقتصاد باشد.

دکتر قاسمی افزود: ما در دنیا، درخصوص رابطه بین بخش واقعی و مالی، در هنگام واگرایی، اتفاقات بسیاری را شاهد هستیم. مانند بحران سال ۲۰۰۷ دنیا که در آن تمام کانال‌های ورود توانمندی‌های مالی به بخش واقعی به دلیل اشتباهاتی که رخ داد، مسدود شد.

وی خاطرنشان کرد: در اقتصاد ما، رابطه بین نرخ سود بانکی با بخش واقعی اقتصاد، متأسفانه بسیار ضعیف شده است که باید برای آن تدبیری اندیشید. چگونه می‌توانیم سیاست‌های پولی را که بخشی از اقتصاد کلان کشور است، در خدمت بخش واقعی قرار دهیم، به‌طوری‌که این سیاست‌ها اثرگذار باشند.

وی افزود: در سطح بنگاه‌ها نیز نگاه حرفه‌ای بسیار مهم است که همین امر، از اهداف برگزاری جایزه مدیریت مالی است. تبیین نارسایی‌ها از نگاه حرفه‌ای به مسائلی که در درون یک بنگاه به لحاظ مالی وجود دارد بسیار مهم است. رابطه بخش مالی با بخش محصول که چگونه حاصل می‌شود و بهره‌وری چگونه تعریف می‌شود، بسیار قابل توجه است.

مدیرعامل بانک پاسارگاد تصریح کرد: امروز دیگر بحث مدیریت مالی، بحث حسابداری نیست. البته حسابداری چه بازرگانی، چه صنعتی بخشی از بحث مدیریت مالی و جزء ابزار‌هایی است که می‌تواند به مدیریت مالی قدرت دهد، اما نگاه مفهومی به ابزار‌های تأمین مالی – اینکه چه ابزاری را برای چه کاری استفاده کنیم- بحثی است که در مدیریت مالی بسیار قابل توجه است.

وی تأکید کرد: بازخورد ارزیابی‌هایی که بنگاه‌ها به‌طور داوطلبانه در جایزه مدیریت مالی دریافت می‌کنند، بسیار مهم است. در این جایزه، عزیزان در بخش داوری و ارزیابی، متخصصان حوزه مربوطه هستند. این ارزیابی‌ها که توسط متخصصان هر حوزه‌ای انجام می‌شود، در کمیته داوری، مورد ارزیابی نهایی قرار می‌گیرند. در سال جاری، ۳۹ بنگاه توانستند، از مسیر پر پیچ و خم این ارزیابی‌ها عبور کنند. این امر نشان‌دهنده آگاهی بیشتر بنگاه‌ها نسبت به اهمیت این ارزیابی‌ها و تعریف پروژه‌های بهبود است.

گفتنی است جایزه مدیریت مالی ایران با اهداف حمایت مدیریت مالی حرفه‌ای در مسیر دستیابی به جایگاه واقعی در شرکت‌ها و سازمان‌ها، تشویق و ترغیب شرکت‌ها برای انجام خودارزیابی و شناخت نقاط قوت و ضعف و زمینه‌های بهبود، ایجاد فضای رقابتی مناسب و حرفه‌ای شرکت‌ها و سازمان‌های ایرانی، تعریف راهبردی از مدیریت مالی و اقتصادی سازمان در جهت دستیابی به اهداف استراتژیک و معرفی و قدردانی از شرکت‌ها و سازمان‌های برتر در حوزه‌های مالی و اقتصادی و همچنین فراهم کردن امکان تبادل تجربیات موفق مدیران مالی برگزار می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت بانک پاسارگاد، تاریخ انتشار ۲۸ بهمن ۹۹، کد خبر: ۱۱۲۵، bpi.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
0
0
بانک پاسارگاد در ایران تونسته خیلی خیلی در زمینه مالی و مدیریت مالی موفق جلوه کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین