پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۲۸۱۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹
کتاب تاریخ شفاهی آموزش عالی ایران به روایت دکتر مصطفی معین، در قالب ۱۴ فصل روایتی است از تحولات آموزش عالی ایران طی سال‌های ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۲ و در ادامه رویداد‌های سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۲. این اثر از لحاظ تاریخی نخستین نمونه مکتوب در حوزه آموزش عالی نیست، اما دارای رویکردی گفت‌و‌گویی است و روایت‌های فرعی بر روایت اصلی افزوده شده تا تصویری واضح‌تر برای مخاطب ترسیم شود.

شعار سال:مدیریت آموزش عالی ایران در گفت‌وگویی با مصطفی معین، به کوشش پدرام الوندی

اولین دکترای افتخاری جمهوری اسلامی ایران در سفر ماندلا به تهران به ایشان اهدا شد. با وجود اینکه تابستان بود سالن دانشکده حقوق مملو از دانشجویان و اساتید بود.

 در دولت دوم آقای هاشمی نزدیکان دانشگاه آزاد و تغییرات سیاسی مجلس زمینه‌ساز بیرون گذاشتن من از کابینه شد.

 پس از دوره اول وزارت من در دوره آقای هاشمی رفسنجانی با وجود همه تهمت‌هایی که به همکاران من زده شد حتی یک مورد بورسیه غیرقانونی پیدا نشد.

من مدعی هستم که تا سال ۱۳۸۴ همانطور که انتظار می‌رود پاک‌ترین دستگاه دولتی دانشگاه و آموزش عالی بوده است.

 تحولات ساختاری در نظام علمی کشور مهمترین برنامه ارائه شده من به مجلس در سال ۷۶ بود که دانشگاه به دانشگاه به جای یک نهاد اداری به عنوان یک مرکز علمی و جامعه کوچکی از نخبگان نگریسته شود که خودش خودش را اداره کند.

استعفای من برای دفاع از دانشگاه و دانشجو بود. آبی بود برآتش فتنه‌ای که از بیرون به دانشگاه تحمیل شده بود. به فاصله کوتاهی بعد از ماجرای کوی سفرای ایران در گوشه و کنار دنیا در دیداری به من گفتند که این استعفا باعث شد که نشان داده شود این اتفاق یک اراده عمومی نبوده است.

 سال ۸۰ برمبنای اختیارات وزیر آیین‌نامه‌ای آماده کردیم که انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی به خود این نهادها سپرده شود و انتخاب رییس دانشگاه با رأی از پایین انتخاب شوند و در۱۵ دانشگاه هم این کار با موفقیت انجام شد. این کار اجازه دخالت از بیرون را می‌گرفت.


پایگاه تحلیلی- خبری شعارسال، برگرفته از کانال تلگرامی امتداد

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
0
0
در همین جستار هاست که میشه درس هاس زندگی یاد گرفت و رشد کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین