پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۵۳۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳
این، اما در کنار ده‌ها انتقاد تخصصی است که این روز‌ها دامنگیر وزارت نفت شده و عجیب‌تر این که سکوتی مرموز هم فضای دولت را پر کرده است...
شعار سال: بسیاری از کارشناسان، مدیران و دلسوزان صنعت نفت و انرژی کشور متفق القول هستند که صنعت نفت در دوران وزارت آقای زنگنه در دولت‌های هفتم، هشتم، یازدهم و دوازدهم با بی توجهی بیشتری از سوی وزرات نفت مواجه شده است.
همین منتقدان، اما از همان روزی که روحانی زنگنه را برای وزارت نفت انتخاب کرد معتقد بودند زنگنه گزینه خوبی برای وزارت نیست، اما با دفاع تمام قد روحانی روبه‌رو شدند حالا، اما ورق برگشته بعد از ۸ سال وزیر نفت پای تریبون صداوسیما نشست و زمانیکه مجری از وی نقطه ضعفش را جویا شد، پاسخ را وزیر شدنش در دوره روحانی یعنی بزرگترین حامیش دانست!
بررسی عمکلرد بیژن زنگنه حاکی از این واقعیت است که تمامی تلاش وزارت نفت در این چند سال متمرکز بر افزایش میزان تولید و صادرات نفت خام بوده است؛ راهبردی که نه تنها تاثیری در خنثی‌سازی تحریم‌های نفتی نداشته بلکه نتیجه معکوس داده و اثرگذاری تحریم‌ها را بر اقتصاد کشور افزایش داده است.
اما روند پالایشگاه سازی در ایران با روی کار آمدن زنگنه در سال ۷۶ بالکل منقطع گردیدغ وزیر کهنه‌کارنه تنها هیچگاه اعتقادی به ساخت پالایشگاه نداشت، بلکه اگر در موارد نادری مثل پروژه پالایشگاه سیراف که با خوراک میعانات گازی طراحی شده است، اعتقاد آورد، پالایشگاه‌ساز خوبی نشد.
این، اما در کنار ده‌ها انتقاد تخصصی است که این روز‌ها دامنگیر وزارت نفت شده و عجیب‌تر این که سکوتی مرموز هم فضای دولت را پر کرده است؛ در همین راستا در نظرسنجی اخیر از مخاطبین خواسته شد تا اعلام کنند که عملکرد وزارت نفت دولت روحانی را چگونه ارزیابی می‌کنند که ۸۶ درصد مخاطبین عملکرد زنگنه در دولت روحانی را خیلی بد ارزیابی کردند.

واقعیت این است که انتخاب مجدد زنگنه به وزارت نفت در سال ۱۳۹۲ متاسفانه بر مبنای ارزیابی و ارزشیابی دقیق رفتار و عملکرد ایشان در دوره‌های قبلی مسئولیت ایشان خصوصا در وزارت نفت نبود، بلکه تحت تاثیر وضعیت وخیمی بود که دولت نهم و دهم در سطح کشور و به ویژه در وزارت نفت پدید آورده بود و آن وضعیت وخیم، ناکارایی‌ها و عملکرد‌های منفی مدیریت وزارت نفت در دوره گذشته را نیز تحت الشعاع قرار داده بود. در شرایط بعد از انتخابات ۹۲ در مقابل انتقاداتی که نسبت به عملکرد گذشته آقای زنگنه وجود داشت، گفته می‌شد که ایشان تعهد داده اند که روش و منش گذشته را تکرار نکنند، ولی بسیاری معتقدندکه دقیقا همان روش و منش و شاید حتی بدتر از آن تکرار شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی نفتی‌ها، تاریخ انتشار: 29 بهمن1399، کد خبر: 4959563،  www.naftiha.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
0
0
وزارت نفت در ایران تونسته روند رو به رشدی رو در پیش بگیره که در این زمینه مدیون وزیر کابینه هستیم:)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
0
0
وزیر نقت به پسرها و دختر های خوب تونسته خدمات خوبی ارائه بده! الان داره انکار میکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین