پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۵۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸
اسماعیل کهرم گفت: اینکه در یک هفته شاهد گرمای هوا باشیم، ربطی به سوخت مازوت ندارد، بلکه یک جبهه هوای قابل پیش بینی است.

شعار سال:در روزهای اخیر گرمای هوا نگرانی‌های متعدد را برای فعالان محیط زیستی به دنبال داشته است، چون با جوانه‌زدن درختان و ورود هر گونه جبهه هوای سرد مشکلات متعدد برای گیاهان و جانوران بروز  می‌کند.
 
اسماعیل کهرم، استاد برجسته محیط زیست درباره گرمای هوای بی‌سابقه که در روزهای اخیر شاهدش هستیم به خبرنگار برنا گفت: در تمامی دوران تغییرات فصلی وجود داشته است و در 50 سال گذشته در اردیبهشت ماه شاهد بارش برف بودیم.
 
 او افزود: در تمامی دوران شاهد تغییر آب و هوایی در فصول مختلف سال هستیم. این مقوله به عنوان یک امر طبیعی در تمامی نقاط دنیا یاد می‌شود. برای مثال هم‌اکنون در قسمت‌های شمال ایالت متحده آمریکا به حدی برف باریده که مردم نمی‌توانند حرکت کنند.
 
تغییرات فصلی و آغاز  زودهنگام فصل زاد و ولد
 
 کهرم درباره تغییرات زیست محیطی گفت: وضعیت جوی کنونی آغاز زودهنگام فصل زاد و ولد را به‌دنبال دارد. برای مثال هم‌اکنون خیلی زودتر از موعد پرندگان برای یافتن جفت شروع به آواز خوانی و زاد و ولد کرده‌اند.
 
هر گونه تغییر  آب و هوایی برای گیاهان و جانوران مضر است
 
این کارشناس محیط زیست تصریح کرد: این مقوله باعث می‌شود تا افزایش طول روز و گرم شدن هوا برای گیاهان جذب آب و جوانه زدن بیشتر را به دنبال داشته باشد. در این شرایط در صورت بروز سرما با توجه به پیش بینی‌های انجام شده اسفند پر باران و سردی در پیش است.
 
به گفته او تمامی جوانه‌ها از بین می‌روند و پرندگان هم در سرما از بین رفته و در صورت تخم‌گذاری، تخمشان  از بین می رود.
 
کهرم ادامه داد: نور خورشید باعث فتوسنتز بیشتر در گیاهان می‌شود، در صورت بروز سرما وضعیت ناخوشایند محیط زیستی به دنبال دارد اما اگر وضعیت جوی به این شکل باشد فصل زایش زودرس خواهیم داشت.
 
 این کارشناس برجسته محیط زیست درباره تاثیر گازهای گلخانه‌ای در گرم شدن هوا  گفت: تاثیر گازهای گلخانه‌ای ثابت شده و در ارتفاع 50 کیلومتری هوا منتقل و گرمای نور خورشید به زمین بر اثر این گاز دفع نشده و گرمای زمین چندین برابر می‌شود.
 
گرمای هوا ربطی به سوخت مازوت ندارد
 
 او ادامه داد: دی اکسید کربن و قطرات آب در 50 کیلومتری زمین نمی‌گذارد تا حرارت به سمت بیرون منتقل شود.
 
کهرم گفت: اینکه در یک هفته شاهد گرمای هوا باشیم ربطی به سوخت مازوت ندارد، بلکه یک جبهه قابل پیش بینی هوا باعث بروز یا تشدید گرما می‌شود.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  برنا، تاریخ انتشار:   30 بهمن  1399  ، کدخبر:1138859 ، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
0
0
الان با این وضع و اوضاع اگر زمستان و بهار خوبی هم داشتیم نمیتونستیم زمینه رو برای تامین کالاهای اساسی طرح ریزی کنیم چه برسه به این وضع
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین