پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۶۸۲
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
پس از اعلام ورود کرونا به ایران، صداوسیما سیاست محافظه کارانه‌ای را در پیش گرفت و در روز‌هایی ابتدایی تلاش کرد شرایط را عادی جلوه بدهد و به مردم نشان دهد که وضعیت آنچنان که گفته می‌شود دشوار نیست. در روز‌های ابتدایی مجریان و کارشناسان برنامه‌های تلویزیونی صرفا بر شست و شوی دست‌ها و حفظ فاصله تاکید داشتند و مدام تکرار می‌کردند که این ویروس از آنفلونزا خطرناک‌تر نیست و بیشتر سالمندان را در خطر قرار می‌دهد. رسانه ملی به نوعی تلاش داشت وضعیت را عادی نشان دهد.

شعار سال: در همان روز‌هایی که قم به عنوان کانون اولیه ویروس معرفی شد، صداوسیما گزارشی عجیب با عنوان "در قم چه خبر است؟ " منتشر کرد که در آن اخبار پیرامون کرونا در قم را شایعات فضای مجازی خواند و تاکید کرد که در هوای بارانی قم بسیاری از مردم بی توجه به این شایعات به زندگی عادی خود ادامه می‌دهند. کسبه و بازاریان کار خود را تعطیل نکرده اند و مردم در خیابان‌ها هستند. گزارشگر با چند تن از شهروندان قمی مصاحبه می‌کند که همه آن‌ها تاکید می‌کنند همه چیز ردیف است و مشکلی وجود ندارد. گزارش تلاش می‌کند اوضاع قم را عادی، عالی و خوب جلوه دهد. این گزارش جنجالی اول اسفند ماه از صداوسیما پخش شده بود. حالا دوباره مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته و به عنوان نمونه‌ای از فعالیت مخرب رسانه ملی درباره کرونا معرفی می‌شود. 

اما بعد از گذشت مدت کوتاهی برنامه‌های صداوسیما درباره ویروس کرونا با تاخیر و با ریتم آرامی جدی‌تر شد. با افزایش تعداد مبتلایان و جانباختگان و سرعت شیوع بیماری تازه صداوسیما به جدی بودن ماجرا پی برد.
 
البته تاثیر فشار و دستور‌های ستاد کنترل کرونا را نباید نادیده گرفت. شاید اگر فشار‌ها نبود همچنان در صداوسیما در بر همان پاشنه می‌چرخید، همچنان همه چیز آرام بود و کرونا بیماری در حد سرماخوردگی معرفی می‌شد.
 
حالا خبری با این عنوان :" یک سال از دروغ صدا و سیما درباره شیوع ویروس کرونا گذشت" در فضای مجازی می چرخد. که اشاره می کند به اینکه ،سال گذشته برنامه ۳۰: ۲۰ در یک گزارش دروغ مدعی شد وضعیت قم عادی بوده و کرونا شیوع پیدا نکرده است

تعداد بازدید : 6

 

پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین