پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۶۹۶
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸
علیپور از انتخاب استان سیستان و بلوچستان به عنوان پایتخت کریکت ایران خبر داد و گفت: متاسفانه در تهران تنها زمین شماره چهار مجموعه ورزشی آزادی در اختیار فدراسیون است که ما در آن برنامه‌های آماده‌سازی و مسابقاتی مانند بیس بال، سافت بال، کریکت و راگبی را برگزار می‌کنیم.
شعار سال: محمد علیپور افزود: در استان سیستان و بلوچستان، در شهر‌های زاهدان و چابهار، کریکت جزو ورزش‌های بومی و محلی محسوب می‌شود و ۷۰ درصد بدنه تیم ملی از بازیکنان این استان است.
 
وی گفت: وجود زمین‌های اختصاصی کریکت در استان سیستان و بلوچستان باعث شده تا این استان در بازیکن سازی موفق باشد، تیم ملی کریکت ایران در بخش مردان جایگاه سوم غرب آسیا و ششم قاره کهن را در اختیار دارد و در بخش بانوان جزو هشت تیم برتر آسیا هستیم.

رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی افزود: کریکت ایران در داوری و آموزش مربیان، در میان کشور‌های آسیایی و جهانی هم جایگاه ویژه‌ای دارد و تاکنون در این بخش توانسته عملکرد قابل قبولی را به دست آورد.

علیپور گفت: رشد کریکت در ایران تا جایی است که مربی پاکستانی با هزینه فدراسیون جهانی هدایت تیم ملی ایران را برای مدت یک سال برعهده داشت و توانست نقش بسزایی در بالا رفتن سطح کار ملی پوشان کشورمان داشته باشد.

پایتخت زمین کریکت ندارد

وی افزود: متاسفانه در تهران تنها زمین شماره چهار مجموعه ورزشی آزادی در اختیار فدراسیون است که ما در آن برنامه‌های آماده‌سازی و مسابقاتی مانند بیس بال، سافت بال، کریکت و راگبی را برگزار می‌کنیم و بطور حتم اگر یک زمین اختصاصی در اختیار کریکت قرار بگیرد، رشد کریکت با توجه به استعداد‌های موجود قابل توجه است.

رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی گفت: رایزنی‌های لازم را برای گرفتن یک زمین اختصاصی کریکت آغاز کرده‌ایم و امید داریم این اتفاق در تهران بیافتد.

به دنبال بازی‌های بین‌المللی هستیم

علیپور افزود: از آن جا که کشور‌های پاکستان و افغانستان در کریکت جایگاه ویژه‌ای را در جهان و آسیا دارند در نظر داریم یک دوره مسابقات چند جانبه بین‌المللی با حضور تیم‌های ملی این کشور‌ها به میزبانی استان سیستان و بلوچستان و شهر چابهار برگزار کنیم.

وی گفت: اجرای اردو‌های تدارکاتی مشترک با تیم‌های ملی این کشور‌ها می‌تواند نقش بسزایی در بالا بردن سطح آمادگی بازیکنان ایران داشته باشد، در جلسه‌ای که با رئیس فدراسیون کریکت افغانستان داشتیم قرار شد علاوه بر برگزاری مسابقات، در ایران آکادمی آموزشی این رشته هم تشکیل شود و افغان‌ها که در جهان کریکت حرف‌های زیادی برای گفتن دارند آخرین اطلاعات مربوط به قوانین و مقررات این رشته را در اختیار متقاضیان ایرانی قرار دهند.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۳۰۲۴۱۶۰، www.iribnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین