پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۸۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
پویا محمودیان گفت: آیین نامه و ضوابط این تشکل‌ها در حال نگارش است. منتظر تصویب ماده ۱۵ قانون صنعتگران و هنرمندان هستیم تا با یک ساز و کار قانونی این تشکل‌ها شکل گیرند به علت این که تا آخر سال فرصت زیادی باقی نمانده است نمی‌توان قول تصویب آن تا پایان سال را داد، اما پیش از پایان دولت این آیین نامه به تصویب خواهد رسید.
شعار سال : هفته‌های اخیر بود که فعالین صنایع دستی در جلسه‌ای با وزیر میراث فرهنگی خواستار تشکیل تشکلی سازمان یافته برای دخیل شدن استان‌های کشور در راستای توسعه صنایع دستی در کشور شدند. اتفاقی که به سرعت با دستور وزیر میراث فرهنگی رقم خورد، اما عدم نگارش آیین نامه و نبود اهرم اجرایی در این عرصه نگرانی‌هایی را برای فعالین صنایع دستی ایجاد کرده است.

پویا محمودیان، معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی در این خصوص گفت: نخستین دوره انتخابات جامعه تخصصی فعالان صنایع دستی و هنر‌های سنتی در استان قزوین برگزار شد. راه اندازی جامعه تخصصی فعالان صنایع دستی و هنر‌های سنتی قزوین می‌تواند موجب رشد و پویایی بیشتر هنرمندان این عرصه در استان شود.

او افزود: پیگیری مسایل و مشکلات هنرمندان و فعالان صنایع دستی استان و کمک به رونق تولیدات این حوزه از اهداف تشکیل این جامعه تخصصی به شمار می‌رود. مسگری، گره چینی، جاجیم، بافتنی‌های سنتی، آینه کاری، سرمه دوزی، پن بافی، پاپیه ماشه و موج بافی از هنر‌های مهم دستی قزوین به شمار می‌روند که تشکیل این تشکل می‌تواند کمک بسزایی به این عرصه کند.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم تا زیرساخت‌های تشکل‌های استانی در سایر استان‌ها نیز شکل گیرد. جامعه صنایع دستی یک نهاد ملی به جهت مطالبه خواهی برای فعالین صنایع دستی است.

محمودیان ادامه داد: تشکل‌ها صدای بخش‌هایی هستند که در عرصه صنایع دستی فعالیت می‌کنند و با مشکل مواجه هستند. تشکل‌ها باید بازوان اجرایی دولت باشند. بازیگران اصلی در صنایع دستی بخش خصوصی هستند و باید از طریق این تشکل‌ها به دنبال مطالبات خود باشند.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی تصریح کرد: آیین نامه و ضوابط این تشکل‌ها در حال نگارش است. منتظر تصویب ماده ۱۵ قانون صنعتگران و هنرمندان هستیم تا با یک ساز و کار قانونی این تشکل‌ها شکل گیرند. به علت این که تا آخر سال فرصت زیادی باقی نمانده است نمی‌توان قول تصویب آن تا پایان سال را داد، اما پیش از پایان دولت این آیین نامه به تصویب خواهد رسید.

محمودیان در پایان گفت: هدف اصلی صادرات صنایع دستی به کشور‌های خارج از کشور است و در استان قزوین نیز این شرایط فراهم شده است تا بخش‌های خصوصی محصولات خود را به کشور روسیه آغاز کنند. تحریم‌ها در این حوزه نیز مشکلات زیادی ایجاد کرده، ولی به نظر ما هنر تحریم‌بردار نیست.
 
شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا ، تاریخ انتشار 2 اسفند 99 ، کد خبر : 1139683 ، borna.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
0
0
صنایع دستی مدت هاست در ایران اون روی خوش خودش رو نتونسته ببینه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین