پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۹۰۰۱
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۱
معاون میراث فرهنگی کشور از دو ترک عمیق بر روی دهانه‌های پل تاریخی پاتاوه کهگیلویه و بویراحمد به دلیل زلزله شب گذشته خبر داد.
شعار سال: محمد حسن طالبیان با بیان این که تیمی هم اکنون برای ارزیابی آثار تاریخی منطقه زلزله زده اعزام شده است، گفت: ارزیابی های اولیه نشان از دو ترک عمیق و ریز ترک بروی این پل خبر می دهد.

وی با بیان این که در دهانه‌های که در این اواخر مرمت انجام شده شاهد، تخریب نیستیم، گفت: اما دو دوهانه دیگر بخاطر زلزله شب گذشته دچار تخریب شده است.

طالبیان با اعلام این که باید ارزیابی های سازه‌ای دقیق تری از دهانه های این پل برای اعلام میزان دقیق خسارت انجام شود، گفت: تاکنون به جز این پل، تخریب آثار تاریخی ناشی از زلزله ۵.۶ گزارش نشده است.

مجموعه پل‌های تاریخی پاتاوه در سال ۵۲ به ثبت ملی رسیده و اواخر دهه ۷۰ کار مرمت و احیای مجدد مجموعه پل‌ها شروع شد و پل بزرگ دوره صفویه تقریبا به صورت کامل بازسازی شده است.

شهر پاتاوه از توابع شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد در ۴۵ کیلومتری شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایمنا، تاریخ انتشار: 2 اسفند 1399، کد خبر: 4959563،  www.imna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین