پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۹۰۵۶
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
تحلیلگرصهیونیست اذعان کرد: ۳ یا ۴ موشک نقطه زن برای از کار انداختن اسرائیل کافی است و این موشک‌ها توان رسیدن به هر نقطه‌ای در عمق اسرائیل را دارند.
شعار سال: اسحاق بریک ژنرال احتیاط رژیم صهیونیستی در گفتگو با کانال هفت این رژیم از ۱۵۰ هزار موشک حزب الله که به مثابه تهدیدی اساسی برای این رژیم است پرده برداشت و اذعان کرد: وجود ۱۵۰ هزار موشک نزد حزب الله که صد‌ها فروند از آن‌ها نقطه زن هستند و نیز موشک‌هایی که نقطه زن نیستند و ده‌ها کیلوگرم مواد منفجره دارند به مثابه تهدیدی برای اسرائیل هستند و این موشک‌ها می‌توانند به هر نقطه‌ای در اسرائیل برسند.

بریک گفت: موضوع هولناک و فاجعه بار این است که حتی اگر حزب الله چند صد موشک نقطه زن هم داشته باشد برای فرو بردن اسرائیل در تاریکی مطلق کافی استتحلیلگر صهیونیست: موضوع هولناک و فاجعه بار این است که حتی اگر حزب الله چند صد موشک نقطه زن هم داشته باشد برای فرو بردن اسرائیل در تاریکی مطلق کافی است. سه یا چهار موشک دقیق برای هر نیروگاه برق کافی است و اسرائیل دیگر قادر به تولید برق نخواهد بود و همین موضوع درباره تأسیسات آبی هم وجود دارد.

این تحلیلگر صهیونیست اذعان کرد: اگر اسرائیل سامانه‌های پدافندی مانند گنبد آهنین و عصای سحرآمیز و دیگر سامانه‌های خود را در مراکز حساس مانند نیروگاه‌های برق و گاز مستقر کند، جبهه داخلی بی دفاع خواهد ماند.

بریک از ۲۰۰ هزار موشکی که اطراف این رژیم را احاطه کرده است از جمله هزاران موشک نقطه زن خبر داده است و اینکه این شامل موشک‌های حماس در غزه، حزب الله در لبنان، انصارالله در یمن و نیز عراق و سوریه است که به سوی اهداف راهبردی این رژیم از جمله نیروگاه‌های برق و تأسیسات آبی و پایگاه‌های هوایی و زمینی ارتش رژیم صهیونیستی و بنادری که روزنه این رژیم هستند و زیر ساخت‌های اقتصادی و مراکز کنترل و دیگر مراکز، نشانه گرفته شده اند.

وی در تحلیل خود تاکید می‌کند که این موشک‌ها به سوی اهدافی مانند غوش دان، حیفا، بئر السبع، مراکز صنعتی با هدف وارد کردن ضربات مهلک به اسرائیل و زیر ساخت‌های آن، نشانه گرفته شده اند.

ذخایری که فقط برای چند روز کافی است

این تحلیلگر صهیونیست اذعان کرد: موشک‌های «حیتس» ارتش اسرائیل توان رهگیری موشک‌ها را دارد، اما ذخایر آن بسیار اندک است و فقط برای چند روز جنگ کفایت می‌کند. از سویی این موشک‌ها برای حمایت از مراکز حساس خواهد بود نه موشک‌هایی که به عمق اسرائیل شلیک می‌شود. هزینه هر موشک سه میلیون دلار است و اسرائیل توان اقتصادی ندارد که ذخایر زیادی از این موشک‌ها داشته باشد.

وی می‌افزاید: این درباره ذخایر موشک‌های گنبد آهنین هم صادق است، زیرا بهای هر موشکی حدود ۱۰۰ هزار دلار است.

بریک تاکید می‌کند: جبهه داخلی اسرائیل عرصه اصلی در جنگ آتی است، اما تصمیم گیرندگان امنیتی و سیاسی این موضوع را کلاً نادیده می‌گیرند. نادیده گرفتن جبهه داخلی اسرائیل به نتایج وخیمی منجر خواهد شد.

وی اذعان کرد: سه یا چهار موشک نقطه زن برای از کار انداختن اسرائیل کافی است و این موشک‌ها توان رسیدن به هر نقطه‌ای در عمق اسرائیل را دارند و جبهه داخلی میدان اصلی در هر جنگ آتی خواهد بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از مهر، تاریخ انتشار ۳ اسفند ۹۹، کد خبر: ۵۱۵۱۹۷۶، mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین