پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۹۲۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال گفت: علی کریمی انتخابات فدراسیون فوتبال را جدی نگرفته است و به دنبال موفقیت نیست.
شعار سال: مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال ۱۰ اسفند برگزار خواهد شد و در این میان علی کریمی با رد حضور در برنامه مناظره نامزد‌ها در رسانه ملی، اعلام کرده قبلاً انتقادات خود را مطرح کرده است، با این حال این برنامه آماده خواهد شد و باید دید برنامه‌های کریمی و دیگر نامزد‌ها برای تصدی پست ریاست فدراسیون فوتبال چیست.

دیدگاه با انتقاد یکسان نیست

امیر واعظ آشتیانی درباره حاضر نشدن علی کریمی در برنامه مناظره رسانه ملی اظهار کرد: هر کسی حق انتخاب و تصمیم‌گیری دارد و شاید پخش شدن برنامه به صورت ضبط شده دلیل انصراف علی کریمی بوده، اگرچه او گفته بود برنامه فرمایشی است. البته او در صحبت‌هایش گفته که حرف‌هایش را زده و انتقاداتش را گفته است، ولی این برنامه برای اعلام دیدگاه‌های نامزد‌ها بود و با انتقاد یکسان نیست. با این حال علی کریمی ترجیح داد که در این مناظره انتخاباتی شرکت نکند و هر کسی صلاح کارش را بهتر می‌داند.

کریمی انتخابات را جدی نگرفته است

وی ادامه داد: به نظرم علی کریمی انتخابات فدراسیون فوتبال را جدی نگرفته و به دنبال موفقیت نیست، با این حال افراد دیگری که حضور یافتند قطعاً برنامه‌هایی برای ارائه داشتند. اگرچه من مطمئنم با انتخاب یکی از اشخاص علی کریمی، کیومرث هاشمی، مصطفی آجرلو و شهاب‌الدین عزیزی خادم که نامزد‌های تصدی پست ریاست فدراسیون هستند، هیچ اتفاقی نمی‌افتد و هیچ‌یک از آن‌ها نمی‌توانند تغییر محسوس و تحول مهمی را در فوتبال کشور ایجاد کنند.

امکان تغییرات مثبت چندان زیاد نیست

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: فوتبال ورزشی است که محبوبیت زیادی در دنیا دارد و اتفاقات سیاسی، فرهنگی، مذهبی، اقتصادی و اجتماعی در آن جاری و ساری است. نه‌تن‌ها در ایران بلکه در تمام دنیا به این شکل است. مسلماً افرادی که برای تصدی پست ریاست نامزد شده‌اند عملکردی که در گذشته داشته‌اند و این عملکرد گویای آن است که امکان تغییرات مثبت در فوتبال ایران از سوی آن‌ها چندان زیاد نیست. کارنامه هر نامزد مشخص است و به خوبی می‌توان از روی آن تشخیص داد که این فرد در صورت انتخاب چه کار‌هایی انجام می‌دهد.

حق پخش تلویزیونی متفاوت در دنیا

وی در مورد اینکه برخی کارشناسان معتقدند اگر رئیس فیفا هم به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال ایران انتخاب شود، به خاطر دریافت نکردن حق پخش تلویزیونی نمی‌تواند موفقیت بزرگی را رقم بزند، یادآور شد: این دسته افراد یا اطلاع ندارند یا آدرس غلط می‌دهند. برخی از آن‌ها معتقد هستند حق پخش تلویزیونی ۷۰ درصد از درآمد‌های فدراسیون‌هاست، عده‌ای ۸۰ درصد و تعدادی ۶۰ درصد عنوان می‌کنند. من نمی‌توانم این آمار‌های متناقض و متناوب از کجا به دست آمده است. افرادی که این حرف‌ها را می‌زنند و ادعای زیادی دارند، فوتبال و راه‌های درآمدزایی این ورزش را نمی‌شناسند. نوع تقسیم پول حق پخش تلویزیونی در دنیا متفاوت است و میانگین‌های جهانی بین ۴۰ تا ۴۵ درصد درآمد‌های فدراسیون‌ها را تشکیل می‌دهد.

عده‌ای عادت به خوردن گوشت لخم دارند

واعظ آشتیانی ادامه داد: کسانی که به دنبال حق پخش تلویزیونی هستند، با مابقی درآمدزایی فوتبال چه کرده‌اند؟ تبلیغات محیطی، بلیت فروشی، حق کپی‌رایت، تنوعات دیگری در درآمدزایی و ... وجود دارد که توضیحی در خصوص خرج کردن این درآمد‌ها داده نشده است. متأسفانه عده‌ای عادت به خوردن گوشت لخم دارند. مگر قرارداد تبلیغات محیطی از ۵۰ میلیارد تومان به ۱۶۰ میلیارد تومان نرسید؟ چرا گزارشی در مورد نحوه خرج این درآمد داده نشده است؟ جز اینکه حاتم طائی بودند و قرارداد‌ها را تعلیق کردند. بعد از آن هم مسئله نگرفتن حق پخش تلویزیونی را به میان آوردند.

مدعیان از راه‌های دیگر درآمدزایی کنند

وی افزود: باشگاه‌ها برای درآمدزایی چه کردند؟ آیا توانسته‌اند از حق کپی‌رایت، حمایت اسپانسر و دیگر راه‌های درآمدزایی استفاده کنند؟ یک انسان عادی هم می‌تواند وقتی پول‌های زیادی به دستش می‌رسد آن‌ها را هزینه کند. در این مملکت حق پخش تلویزیونی طبق قانون قابل پرداخت نیست. افراد مدعی بروند از راه‌های دیگر درآمدزایی کنند که قابل وصول است. به عنوان مثال از بابت برگزاری مسابقات متعدد از طریق تبلیغات محیطی، اسپانسرینگ و ... مگر کم درآمدی دارند؟ متأسفانه گزارشی برای هزینه کردن درآمد‌ها داده نمی‌شود و نباید همه چیز به یک موضوع ارتباط داده شود.

بهانه‌جویی مدیران کارنابلد

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال افزود: آن‌هایی که موضوع حق پخش تلویزیونی را مانع بزرگی برای اداره فوتبال می‌دانند مانند اشخاصی هستند که تحریم را مشکل اصلی اقتصاد کشور دانسته‌اند. آن‌هایی که سر کار ننشسته‌اند و تجربه مناسب ندارند، بی‌دلیل تحریم را بزرگ می‌کنند در حالی که دلیل عدم موفقیت آن‌ها سوءمدیریت است. تحریم بخش کوچکی از مشکلات اقتصادی کشور است، ولی چون افراد به اصطلاح مدیر کار را بلد نیستند، بهانه‌جویی می‌کنند و می‌خواهند کم‌کاری خود را به موارد دیگری ربط دهند که مهم‌ترین آن مسئله تحریم است.

بهتر است واقعیت‌ها عنوان شود

وی بیان کرد: در حق پخش تلویزیونی به عنوان مثال در کشور ژاپن تیم میزبان ۶۰ درصد و تیم مهمان ۴۰ درصد می‌گیرد، اما در کره جنوبی، چین و اروپا ارقام متفاوت است، بنابراین نباید حرف مضحک و غیرقابل قبول فقدان حق پخش تلویزیونی را به عنوان مشکل اصلی فوتبال مطرح کرد. کدام شبکه تلویزیونی است که ۷۰ تا ۸۰ درصد از درآمد خود را به فدراسیون یا باشگاهی بدهد و با ۲۰ تا ۳۰ درصد بتواند بدون مشکل هر هفته مسابقات را پوشش دهد؟ بهتر است واقعیت‌ها عنوان شود و اگر می‌خواهند حق پخش تلویزیونی به نتیجه برسد، آن را از مبادی قانونی و با صبر و حوصله پیگیری کنند.

انتخابات در تمام دنیا مهندسی می‌شود

واعظ آشتیانی درباره اینکه انتظارش از آینده فوتبال ایران پس از انتخابات چیست، تصریح کرد: امیدوارم باند و باندبازی و قبیله‌گرایی از فوتبال ایران جمع شود. تحلیل من این است که انتخابات بدون هرگونه شائبه‌ای برگزار خواهد شد. البته که مهندسی کردن انتخابات حق تمامی دولت‌هاست، ولی در ایران به‌گونه‌ای عمل می‌شود که فیفا می‌تواند ایراد بگیرد. در تمام دنیا آزادی و دموکراسی الفاظی است که فقط مطرح می‌شوند و رئیس فدراسیون فوتبال با مهندسی و ظرافت خاصی انتخاب می‌شود، ولی سبک و سیاق حرفه‌ای کشور‌های موفق در فوتبال این است که فردی انتخاب می‌شود که صلاحیت لازم را دارد و با عوض شدن دولت‌ها نیز به خاطر حفظ استراتژی موفق، برکنار نمی‌شود، ولی در ایران افرادی که سوابق درخشان ندارند و به نوعی فردی خنثی محسوب می‌شوند، رئیس فدراسیون فوتبال می‌شوند که به این ورزش کمک لازم نمی‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از آنا، تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۵۶۵۹۱۷، ana.press
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
0
0
كريمي تنها دلش ميخواد فرصتي بهش بدن براي اصلاح گري اصلا دنبال نمايش نيست و همين ايشون رو محبوب كرده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین