پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۹۳۰۴
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
صدرزاده گفت: هر چه بتوانیم در زمینه استفاده بهینه از آب و افزایش راندمان کشاورزی اقدامات لازم را انجام دهیم به نفع کشور خواهد بود.
شعار سال : بخش کشاورزی با داشتن زیر بخش‌های چهارگانه زراعت، دامپروری، شیلات و جنگلداری یکی از مهمترین بخش‌های اقتصاد هر کشوری است. متاسفانه این بخش با توجه به اهمیت اقتصادی، اجتماعی و امنیتی فراوانی که دارد به اندازه لازم مورد توجه قرار نگرفته است. کشاورزی در کشور ایران با داشتن ویژگی‌های بسیار از جمله چهار فصل بودن، توانایی زیادی برای تبدیل شدن به موتور محرکه اقتصاد در چارچوب اقتصاد مقاومتی را دارد. از همین رو برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی حوزه کشاورزی از اهمیت بالایی برخوردار است. در این میان نقش ماشین آلات و ادوات کشاورزی از اهمیت بسیار بالایی برای بهره گیری بیشتر از ظرفیت صنعت کشاورزی کشور برخوردار است.

پنجمین رویداد بین المللی ماشین آلات کشاورزی، نهاده‌ها و سیستم‌های نوین آبیاری، هفته جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار خواهد شد. در همین راستا خبرنگار گفتگویی را با علیرضا صدرزاده مجری برگزاری این رویداد ترتیب داده و جزئیات برگزاری این نمایشگاه و اهمیت آن در صنعت کشاورزی را جویا شده است که در ادامه مطالعه خواهید کرد. با گسترش نیوز همراه باشید.

جزییات برگزاری رویداد

صدرزاده در ابتدای این گفتگو با بیان اینکه این نمایشگاه از تاریخ پنجم تا هشتم اسفند ماه برگزار خواهد شد، اظهار داشت: حدود ۵۰ شرکت در این رویداد حضور خواهند داشت. این رویداد در مساحتی حدود ۴۰۰۰ متر و در سالن‌های ۶ و ۷ برگزار خواهد شد. پروتکل‌های بهداشتی نیز بر اساس موارد ابلاغی ستاد مقابله با کرونا و به صورت کامل و دقیق رعایت خواهد شد.

وی افزود: کشور ما در منطقه خشکی واقع شده است، بنابراین هر چه بتوانیم در زمینه استفاده بهینه از آب و افزایش راندمان کشاورزی اقدامات لازم را انجام بدهیم به نفع کشور خواهد بود. در این راستا خوشبختانه همه ساله اعتبارات خوبی نیز از طرف دولت و از طریق صندوق توسعه ملی در بخش سیستم‌های آبیاری هزینه می‌شود تا بتوان با استفاده از این تخصیص اعتبار، سیستم‌های نوین آبیاری را در سطح کشور توسعه داد.

این برگزارکننده نمایشگاهی همچنین گفت: در حال حاضر سیستم‌های آبیاری کشور ما جزو برترین سیستم‌های آبیاری موجود در منطقه خاورمیانه است. البته گفتنی است از آنجایی که اروپایی‌ها مشکل کم آبی ندارند در بحث آبیاری فعالیت چشمگیری نداشته اند. اما در مقابل و در بحث مربوط به کود، سم، بذر، نهاده‌ها و ادوات کشاورزی اقدامات بسیار خوبی را انجام داده اند.

صدرزاده افزود: با توجه به محدودیت‌هایی که ما در بحث واردات داریم و همچنین قیمت تمام شده بالای ادوات کشاورزی مهندسان و تولیدکنندگان داخلی تلاش کرده اند که با روش‌هایی مانند مهندسی معکوس و کپی برداری تولیدی خوب و بهینه داشته باشند. گفتنی است که برخی از این تولیدکنندگان نیز در پنجمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی، نهاده‌ها و سیستم‌های نوین آبیاری حضور خواهند داشت.

زمان نامناسب برگزاری رویداد

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه ما اذعان داریم زمان برگزاری نمایشگاه، زمان مناسبی نیست، گفت: شاید به جرات بتوان گفت که کشاورزی تنها نمایشگاهی است که به اقلیم بستگی دارد و ما زمانی می‌توانیم نمایشگاه کشاورزی خوبی برگزار کنیم که این رویداد در زمانی که کشاورز بتواند از این نمایشگاه بازدید داشته باشد برگزار شود. متاسفانه این نمایشگاه به دلیل شیوع ویروس کرونا در سال جاری در زمان هر ساله خود که دی ماه بود برگزار نشد. به عقیده من وقفه ایجاد شده در برگزاری این رویداد هم بر میزان شرکت کنندگان و هم بازدیدکنندگان تاثیر منفی خواهد داشت. از طرفی ما نیز سعی کرده ایم با تبلیغات اضافه و برنامه‌های مضاعف بخشی از این تاثیر را کاهش دهیم.

وضعیت نابسامان صنعت نمایشگاهی

این فعال صنعت نمایشگاهی در بخش پایانی صحبت‌های خود به تشریح وضعیت این صنعت پرداخت و گفت: با توجه به تحریم‌های اعمال شده علیه کشور و مشکلات اقتصادی پیرامون آن، صنعت نمایشگاهی ما که به اقتصاد کشور وابسته است با مشکلات عدیده‌ای روبرو شده است. در حال حاضر نیز معضل تحریم‌ها با چالش‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا ترکیب شده اند؛ بنابراین به این نتیجه میرسیم که صنعت نمایشگاهی در کشور ما وضعیت خوبی ندارد. به عقیده من از آنجا که هزینه مولفه‌های برگزاری یک رویداد نمایشگاهی به شدت بالا رفته و در مقابل به تناسب آن درآمد‌های برگزارکنندگان افزایش پیدا نکرده است صنعت نمایشگاهی پس از رفع چالش شیوع ویروس کرونا نیز وضعیت رو به سامانی نخواهد داشت.


شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از گسترش ، تاریخ انتشار 4 اسفند ۹۹، کد خبر: 155521 ، gostaresh.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین