پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۹۳۱۵
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴
تنها راه کنترل کرونا، سخت‌گیری از سوی حکومت است. تا زمانی که جاده باز باشد، سفر هم هست خیالتان راحت. راه شمال بسته شد، مردم به جنوب پناه بردند.

  شعار سال: کرونا در ایران داستان جالبی دارد. تا وضع آمار کمی خوب می‌شود و مردم رعایت می‌کنند، ستاد ملی مقابله با کرونا، دست خود را از روی دکمه حساسیت بر می‌دارد و عادی سازی را اجرایی می‌کند و بعد وقتی آمارها دوباره بالا می‌رود، فریاد وامصیبتا سر می‌دهد و از مردم می‌خواهند که رعایت کنند.
 
به پیر به پیغمبر، مردم از کرونا و پروتکل‌های بهداشتی خسته شده‌اند. برخی خانواده‌ها یک سال است که خود را در خانه محبوس کرده‌اند و بسیاری از دوستان و اقوام خود را ندیده‌اند. این مردم تشنه سفر رفتن و گشت و گذار در شهر هستند.
 
وقتی دستور عادی سازی صادر می‌شود، وقتی جاده‌ها باز می‌شوند، وقتی مراسم مذهبی برگزار می‌شود، وقتی جشنواره فجر به راه است، وضعیت کشور می‌شود همین.
 
تنها راه کنترل کرونا، سخت‌گیری از سوی حکومت است. تا زمانی که جاده باز باشد، سفر هم هست خیالتان راحت. راه شمال بسته شد، مردم به جنوب پناه بردند.
 
وضعیت امروز خوزستان، مربوط به زمانی است که اجازه تردد داده شد. زمانی که گفتند مردم شهرهای زرد، می‌توانند به شهرهای آبی سفر کنند. قرمز شدن خوزستان قطعا حاصل عادی سازی ستاد ملی کروناست.
 
لطفا مسئولان وزارت بهداشت، مردم را مقصر جلوه ندهند. آنها اگر سفت و سخت روی محدودیت‌ها ایستاده بودند و اعضای ستاد ملی را قانع می‌کردند که محدودیت‌ها حداقل تا پایان تعطیلات نوروز 1400 ادامه پیدا می‌کرد، امروز نگران کرونا انگلیسی، چینی یا آفریقایی نبودیم.
 
نمی‌دانم چرا دولت دستور، قرنطینه دو هفته‌ای خوزستان را نمی‌دهد؟ باید اوضاع خوزستان بدتر از اینی که هست بشود تا رضایت به تعطیلی بدهید؟
 
از روز اولی که کرونا چمدان‌هایش را بست و به ایران آمد، ما شاهد چنین رفتاری از ستاد ملی کرونا و دولت بودیم. آنقدر دست دست می‌کردند تا وضعیت از رنگ قرمز به جگری برود تا شرایط فوق‌العاده اعمال کنند.
 
رییس جمهور از پشت تریبون فقط هشدار می‌دهد. مسئولان وزارت بهداشت از نبود تخت می‌گویند ولی در عمل دست روی دست گذاشته‌اند تا کرونا انگلیسی هم مثل چینی بلای جان‌مان شود.
 
مگر نمی‌گویید سفر رفتن عامل اصلی افزایش کرونا در ایران است؟ چرا جلوی سفر رفتن نمی‌گیرید؟ مقصر اینکه نصف مردم ایران بعد از عادی سازی که توسط ستاد ملی انجام شد، به قشم رفتند کیست؟
 
مردم وقتی می‌بینند دولت، اجازه می‌دهد جشنواره فجر برگزار شود، خیال می‌کنند، شرایط کشور عادی است و می‌توانند دوباره به زندگی قبل از کرونای خود برگردند. به خاطر همین ماشین را آتش می‌کنند، بار و بندیل را در صندوق عقب می‌گذارند و دل به جاده می‌دهند.
 
شک نکنید با این وضعیت دوباره شاهد قرمز شدن شهرهای ایران خواهیم بود. کرونا این وضعیت دست از سر ما بر نمی‌دارد. قرار است پشت سر هم از یک سوراخ گزیده بشویم.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی عصر ایران ، تاریخ انتشار: 4 اسفند 1399  ، کدخبر: 772023،www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین