پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۹۳۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۲
استان هرمزگان با ۳۷.۸ درصد بالاترین و مرکزی با ۳۰.۹ درصد کمترین نرخ تورم سالیانه بهمن ۹۹ را به خود اختصاص دادند.
شعار سال: مرکز آمار نرخ تورم استان‌های مختلف در بهمن ماه امسال را منتشر کرد که براساس آن، در بهمن امسال، عدد شاخص کل برای خانوار‌های کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ۲۹۲.۸ درصد رسید که نسبت به ماه قبل ٢.٥ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
همچنین نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به بهمن ماه (تورم سالیانه) معادل ۳۴.۲ و نرخ تورم ماهانه کشور در بهمن امسال نیز ۲.۵ اعلام شد.
بر اساس این گزارش، در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوار‌های کشور، مربوط به استان چهارمحال و بختیاری با ٣.٨ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان­­‌های­ خراسان جنوبی و گیلان با ۱.۷ درصد افزایش است.
همچنین درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوار‌های کشور، ٤٨.٢ درصد اعلام شد که بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان کردستان (٥٨.٣ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (٤٣.٤ درصد) است.
نرخ تورم خانوار‌های شهری
البته در بهمن ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوار‌های شهری (١٠٠=١٣٩٥) به ۲۸۹.۵ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.٤ درصد افزایش نشان می‌دهد.
در این ماه، بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوار‌های شهری مربوط به استان چهارمحال و بختیاری با ٣.٦ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان­ خراسان جنوبی و کرمانشاه با ١.٤ درصد افزایش است.

همچنین درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوار‌های شهری کشور ٤٧.٢ درصد است که بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوار‌های شهری مربوط به استان کردستان (٥٧.٩ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (٤٣.٢ درصد) است.
نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به بهمن ماه امسال برای خانوار‌های شهری به عدد ٣٤.١ درصد رسید که بیشترین نرخ تورم ۱۲ ماهه مربوط به استان هرمزگان (٣٧.٥ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­‌های آذربایجان غربی و مازندران (٣٠.٥ درصد) است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگزفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۹۹، کد خبر: ۸۴۲۳۹۷۱۳، www.irna.ir.
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
0
0
تفاوت زيادي هم بين دو استان در زمينه تورم نيست با اين حال دلم براي هرمزگان ميسوزه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین