پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۹۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۶
نماینده ادوار مجلس گفت: بیانیه مشترک ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی موید آن است که هم مصوبه مجلس توسط دولت اجرا شد و هم برای دیپلمات‌ها فرصت مذاکره برای اجرایی شدن منویات رهبری در حوزه هسته‌ای را فراهم کرد.
شعار سال: محمدرضا تابش در ارتباط با بیانیه مشترک روز گذشته ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار کرد: آقای دکتر صالحی شخصیتی مقبول و مورد اعتماد نظام و مقام معظم رهبری هستند که در دولت‌های مختلف ایفای مسئولیت کرده اند و به لحاظ حرفه‌ای نیز در زمره یکی از متخصصین صنعت هسته‌ای و دیپلماسی هستند. بیانیه مشترک با سازمان انرژی هسته‌ای نمی‌تواند بدون هماهنگی با مراجع بالاتر باشد.

وی در ارتباط با اثرات این بیانیه بر سیاست داخلی و خارجی کشور گفت: با این بیانیه هم مصوبه مجلس شورای اسلامی اجرا خواهدشد و لحاظ قانونی دولت آن را انجام می‌دهد و هم تدبیری بود از طرف جمهوری اسلامی صورت گرفت که ما به ۱+۵ فرصت بدهیم بتوانند مقدمات امر را برای اجرای منویات رهبری و نظام ومصالح جمهوری اسلامی فراهم کنند.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: در هر صورت گرچه آمریکایی‌ها تا بازگشت به ایفای تعهدات و رفع کامل تحریم ها، فاصله دارند، اما پالس‌های مثبتی داده اند که نشانه تغییر سیاست‌های آنان است. مثلا در قضیه نفروختن سلاح به عربستان و امارات، اعلام عدم پیگیری سیاست ترامپ در موضوع تحریم‌ها علیه ایران و رفع محدودیت تردد دیپلمات‌های ایرانی در سازمان ملل، خروج انصارالله از لیست سازمان‌های تروریستی و تغییر سیاستهایشان در یمن، می‌توان گفت آمریکا از مواضع قبلی خودش درقبال ایران عقب نشسته است و این نتیجه مقاومت تحسین برانگیز مردم است. اما ما باید از فرصت‌های فراهم شده درجهت تقویت اقتصاد کشور و بهبود وضعیت شکننده معیشتی مردم، خصوصا طبقات ضعیف بهره گیریم.

تابش تصریح کرد: این پالس‌های مثبت در پی مواضع مقام معظم رهبری، مصوبه مجلس و عملکرد دولت جمهوری اسلامی نشان داد تدبیر‌های خوبی صورت گرفته است.

وی یادآور شد: اقتصاد ما شدیدا تحت تاثیر مواضع سیاسی حاد، دچار نوسان می‌شود و قیمت دلار را بالا و پایین می‌برد و مردم و فعالان اقتصادی دچار مشکل می‌شوند. امیدواریم با مجموعه تدابیر، اقتصاد کشور از این وضعیت نجات پیدا کند و وضعیت معیشت مردم بهبود یابد.

این فعال سیاسی در پایان تاکید کرد: این اتفاق فرصتی است به آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها تا در تعامل با ایران به تهداتشان عمل کنند. هم مصوبه مجلس اجرا می‌شود و هم این اسناد دست خودمان می‌ماند و اگر به تعهدات عمل نشد، امحایش می‌کنیم. در هرصورت با این اقدام خردمندانه هم این طرف تضمین دادند که در چارچوب قوانین آژانس پیش می‌رویم و هم در عین حال مصوبه مجلس اجرا شد. از طرف دیگر به دیپلمات‌ها فرصت مذاکره داده شد و هم اقتصاد کشور را از تکانه‌های شدید و اتفاقات مخرب نجات داد. بیانیه مشترک ایران و آژانس فرصتی چند جانبه بود که باید طرفین از آن بهره گیرند.
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دیدبان ایران، تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۹۹، کد خبر:۱۰۲۶۲۰، www.didbaniran.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
0
0
اين پالس هاي مثبت رو در دولت اوباما هم فرستادن كو عمل؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین