پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۹۵۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۹
یک فعال سیاسی تاکید کرد: مجلس اخیر نسبت به حل مسائل و مشکلات کشور رفتاری سیاسی و جناحی دارد و نمایندگانش از پختگی لازم در فهم مسائل سیاسی برخوردار نیستند. توجه داشته باشید ما نمی‌توانیم برای حل مشکلات معیشتی، دغدغه‌های انتخاباتی و حزبی خودمان را حاکم کنیم و به نوعی توسعه کشور و منافع ملی را به مسلخ سلایق شخصی ببریم.

شعار سال: جهانبخش خانجانی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص واکنش مجلس شورای اسلامی به توافق‌ جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر توقف نظارت‌های فراپادمانی و فرستادن پرونده استنکاف از قانون رئیس جمهور به قوه قضائیه گفت: معتقدم مسائل کلان کشور را نباید در پیچ و خم‌های نازل سیاسی اسیر و فهم نامناسبی از قوانین را در کشور ایجاد کرد. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: دولت طبق قانون مصوب شده در خصوص پایان اجرای پروتکل الحاقی با آژانس توافق کرده است؛ من فکر می‌کنم مجلس به خوبی متوجه توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی نشده است.

وی با بیان این که باید به مشکلات کشور و مسائل سیاسی کمی عمیق‌تر نگریست، اظهار داشت: به نظر من مجلس اخیر نسبت به حل مسائل و مشکلات کشور رفتاری سیاسی و جناحی دارد و نمایندگانش از پختگی لازم در فهم مسائل سیاسی برخوردار نیستند. توجه داشته باشید ما نمی‌توانیم برای حل مشکلات معیشتی،  دغدغه‌های انتخاباتی و حزبی خودمان را حاکم کنیم و به نوعی توسعه کشور و منافع ملی را به مسلخ سلایق شخصی ببریم.

خانجانی خاطر نشان کرد: تصمیمات در سیاست خارجی  از آن دست موضوعاتی است که باید در هماهنگی کامل بین قوا خصوصا وزارت امور خارجه با سیاست‌های کلان مقام معظم رهبری گرفته شود و رفتارها هم باید در همین چارچوب بسیار مهم صورت گیرد.

وی ادامه داد: این که مجلس دولت را متهم به عمل نکردن قوانین می‌کند و یا آن را به قوه قضائیه ارجاع می‌دهد تاثیرات خودش را در کشور دارد زیرا چه بخواهیم و چه نخواهیم مسائل اقتصادی ما با مسائل سیاسی  عجین شده است.

این فعال سیاسی یادآور شد:این رفتار مجلس مشکلات فروانی را در تحولات سیاسی داخلی و خارجی در حوزه اقتصاد کشور به وجود می‌آورد و به نوعی بحران‌های بین‌المللی را تشدید می‌کند و باید گفت این رفتارها باعث می‌شود به جای این که ما با دنیا به سمت تعامل پیش برویم با این کارها یک رفتار تنش‌زا  را ترویج می‌کنیم.

وی افزود: رفتارهای این چنینی سبب می‌شود سیاست‌های تعاملی برای حفظ عزت، حکمت و مصلحت کشور که مبتنی بر سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی است به محاق فرو برود و دچار مشکل شود. انتظار می‌رود نمایندگان محترم مجلس خصوصاً در این شرایط که جمهوری اسلامی نیازمند این است با تدبیر و تعقل مسائل خودش را با دنیا حل کند از رفتارهای پوپولیستی و احساسی خودداری کنند.

خانجانی با بیان این که متاسفانه ما هر روز شاهد هستیم که مجلس شورای اسلامی برای تبلیغات و پروپاگاندای خودش مصوباتی را به وجود می آورد، گفت: شما به  مسائل مختلفی که رئیس مجلس در ۲ هفته اخیر به وجود آورده است نگاه کنید که همگی ناشی از این است که فهم مناسبی از توسعه سیاسی و منافع ملی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: ما ناگزیر هستیم منافع ملی، معیشت و زندگی مردم کشور را در نظر بگیریم؛ هر رفتار و مصوبه‌ای که در مجلس به تصویب می‌رسد باید نگاهش به این موضوعات باشد زیرا به نوعی در بالا و پایین رفتن ارز تاثیر می گذارد.

این فعال سیاسی خاطر نشان کرد: متاسفانه رفتارها و مصوبات مجلس تاکنون به جای این که مشکلات مردم را حل کند دولت را درگیر یک سری نزاع‌های داخلی و خارجی می‌کند و امروز به جای  این که وقت کند این مشکلات را بر طرف کند درگیر حل مسائل داخلی است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت اعتماد آنلاین، تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۹۹، کد خبر: ۴۶۶۸۲۱، www.etemadonline.com.

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
0
0
كشور در شرايط بسيار سختي داره به سر مي بره بايد كسي بياد كه فهم سياسي خوبي داشته باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین