پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۲۹۷۶۴
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۶
آمار رسمی از این حکایت دارد که ذرت بیشترین سهم را در بین ۲۵ قلم کالای اساسی وارداتی و البته دپو شده در گمرک و بنادر را داراست.
شعار سال: ذرت از جمله نهاده‌های‌های دامی و تولیدی است که سالانه حجم بالایی از واردات را به خود اختصاص داده و در لیست دریافت‌کنندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی قرار دارد.
بررسی آخرین گزارش‌های گمرک ایران نشان می‌دهد که در ۱۰ ماهه اول امسال بیش از ۱۹.۷ میلیون تن از ۲۵ قلم کالای اساسی وارد کشور شده که بیش از ۹.۸ میلیارد دلار ارزش داشته است.
از این حجم واردات بالغ بر ۸.۵ میلیون تن به ارزشی بیش از ۲.۱ میلیارد دلار به ذرت اختصاص دارد که بیشترین حجم وارداتی در بین سایر اقلام است.
بیش از پنج میلیون تن کالای اساسی در گمرک و بنادر وجود دارد
در بین کالا‌های اساسی دپو در گمرک و بنادر نیز اغلب این ذرت است که بالاترین حجم را در اختیاردارد، این در حالی است که تازه‌ترین اعلام ارونقی-معاون فنی گمرک ایران - نشان می‌دهد که درحال‌حاضر بیش از پنج میلیون تن کالای اساسی در گمرک و بنادر وجود دارد که از این رقم ۲.۱ میلیون تن سهم ذرت است.
در سایر کالا‌ها نیز ۱۶۴ هزار تن گندم، ۶۰۰ هزار تن سویا، ۳۰۰هزار تن جو، ۸۰ هزار تن برنج، ۹۰ هزار تن شکر، ۳۸۰ هزار تن روغن خام و ۳۰۰ هزار تن دانه‌های روغنی در گمرک دپو شده است.
ذرت، جو، دانه‌های روغنی، روغن خام و کنجاله سویا از جمله اقلام باقی مانده دریافت‌کننده ارز ۴۲۰۰ تومانی هستند که بار‌ها دولت و مجلس در مورد ماندن و یا حذف آن با چالش‌هایی مواجه بود، ولی در نهایت رای بر ماندگاری ارز ترجیحی برای این کالا‌ها و البته بخشی از دارو و تجهیزات پزشکی داده شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از گسترش نیوز، تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۵۶۰۹۷، https://www.gostaresh.news
اخبار مرتبط
برچسب ها: ذرت ، ارز ، گمرگ ، کالا
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین