پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۲۹۷۷۴
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶
مشکلات در دوره رونق به وجود می‌آیند و رکود چیزی جز یک فرایند اصلاح ضروری نیست. کسادی در واقع خطا‌هایی که در دوره رونق رخ داده است (چیزی که اتریشی‌ها به آن سرمایه گذاری نادرست می‌گویند) را نشان می‌دهد و برجسته می‌سازد و همچنین فرایند تخصیص دوباره منابع به کاربرد‌های ارزشمندتر را به کار می‌اندازد.

شعار سال: "مشکلات در دوره رونق به وجود می آیند و رکود چیزی جز یک فرایند اصلاح ضروری نیست. کسادی در واقع خطاهایی که در دوره رونق رخ داده است (چیزی که اتریشی ها به آن سرمایه گذاری نادرست می گویند) را نشان می دهد و برجسته می سازد و همچنین فرایند تخصیص دوباره منابع به کاربردهای ارزشمندتر را به کار می اندازد.
 
در این مورد می توان از تمثیل خماری پس از میگساری و شادنوشی بهره گرفت. وقتی فرد صبح روز بعد بیدار می شود و احوال خوبی ندارد به این علت نیست که آن روز صبح تصمیم بدی گرفته است، خیر، این پیامد تصمیم بد دیشب است. بدن شما در حالت سالم و عادی نیست و این راهی برای بهبود آثار زیانبار الکل است. شما حس خوبی ندارید، ولی از قضا این حس بدان معناست که وضع رو به بهبودی است و بدنتان در حال رها شدن از شر سموم است ...

یکی از دلالت های این نکته که گفتیم  اینست که سیاست درست در جریان وقوع کسادی چیزی جز این نیست که اجازه دهیم اقتصاد خودش خود را ترمیم و درمان کند و دولت برای از بین بردن کسادی سراغ ایجاد تورم جدید نرود".
 امیرحسین خالقی

پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال، برگرفته از کانال تلگرامی توسعه و اقتصاد

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین