پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۳۰۰۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹
شهرستان عسلویه با دارابودن ١٢ پتروشیمی و ١٤ پالایشگاه گازی (٢٤) فاز مهم‌ترین منطقه کشور از نظر اقتصادی و ژئوپلیتیک است، اما جوانان بومی آن هنوز یا مشکل اشتغال دست و پنجه نرم می‌کنند.
شعار سال: از سال ۱۳۷۷ که منطقه ویژه اقتصادی پارس به منظور بهره برداری از منابع نفت و گاز حوزه پارس جنوبی و انجام فعالیت های اقتصادی در زمینه نفت و گاز و پتروشیمی دست به کار شد این شهرستان به نقطه جذب جویندگان کار از سرتاسر کشور تبدیل شد و سیل مدرک داران فارغ التحصیلی غیراستانی و همچنین نامحصلان روانه این شهرستان شده تا در این شرکت ها جای پا برای خود بیابند در این میان مردمان بومی منطقه که با مشاغلی چون کشاورزی و ماهیگیری و سفرهای پرخطر به کشورهای آن سوی آب امرار معاش می کردند با آمدن این شرکت ها چشم امید به روزهای بهتر گشودند اما افسوس مندانه با گذر دو دهه از تاسیس منطقه ویژه هنوز بخش چشمگیری از جوانان بومی بی‌کار نشسته و در جستجوی کار درِهای تمامی ادارات و سازمان ها را زدند بی آنکه پاسخ تسکین دهنده ای بگیرند.

مسئله اشتغال نیروی جوان بومی هنوز جدی‌ترین چالش برای مسئولان است چنانکه نزدیک به ۶۰ در صد جوانان تحصیل‌کرده شهرستان در مقاطع کاردانی و کارشناسی همچنان غیرشاغل هستند و تلاش کافی برای اشتغال این جوانان بومی نمی‌شود بنابراین پرسش اینجاست که آیا نخبگان جوان چنین شهرستانی که با همه قابلیت صنعتی و اشتغال‌آفرینی برازنده لقب پایتخت اقتصادی ایران شده و سهم برآمده از یکی از میدان های گازی آن با درآمد سالانه بسیاری از کشورها برابری می‌کند این شایستگی را ندارند که در گزینش برای اشتغال در اولویت قرار بگیرند؟

به راستی ایراد کار اشتغال منطقه عسلویه، از کجاست؟ آیا مشکل در برگماشتن مدیر عامل جدیدی که توانایی جذب جوانان بومی ندارد؟ یا کوتاهی از خود شرکت ها و پتروشیمی ها که نیاز و معرفی ای مبنی بر استخدام جوانان بومی در آنها صورت نمی گیرد؟

این در حالی که سرپرست مدیر کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه پارس(آقای موسوی‌زاده) در گفت و گوی با شبکه استانی بوشهر از ثبت نام و معرفی ۳۰۰ هزار نفر جویای کار می گوید که نصف آنان جوانان بومی استان بوشهر تشکیل می دهند.

در سایه این شانه‌خالی‌کردن‌ها و پاسخگو‌نبودن‌ها چه کسی مسئولیت شاغل نشدن این جوانان و علافی و سردرگمی آنان بر عهده می گیرد؟

عکس یادداشت ، مربوط به ۴ اسفندماه ۹۹ است که تعدادی از جوانان بومی جویای کار شهرستان با موسوی زاده رئیس اشتغال پارس جنوبی درباره مشکلات خود گفت وگو می کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 7 اسفند 1399، کد خبر: 4959563،  www.ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
0
0
اقتصاد در ایران واقعا درگیر اوضاع بدی شده و درواقع یار و یاور نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین