پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۳۰۱۹۶
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
یک کارشناس اقتصادی نوشت: هر نوع مالیات بر اقشار پردرآمد، چه مالیات بر خودرو لوکس چه ‎مالیات اینفلوئنسرها خوب است.
شعار سال : سیدمحمد صادق الحسینی کارشناس اقتصادی نوشت: ساختار مالیاتی ما بدقواره است. یکی از کمترین نسبت‌های ‎مالیات به GDP در جهان و فرار مالیاتی دو دهک بالای درآمدی از ویژگی‌های این ساختاره.

هر نوع مالیات بر اقشار پردرآمد، چه مالیات بر خودرو لوکس چه ‎مالیات اینفلوئنسر‌ها خوبست و نباید مقهور اعتراض ثروتمندان شد.

ولی این‌ها راه‌حل نیست

باید مالیات بر درآمد اشخاص در ایران راه‌اندازی، نظام ممیز محور با داده محور جایگزین شده و هرکس درآمد بیشتری دارد مالیات بیشتری بدهد!

و این سخت است. تکنوکراتها، نمایندگان مجلس و حتی امثال ما که از دو دهک بالا هستیم مدام چوب لای چرخ راه‌اندازی این سیستم می‌گذاریم...
 
راه حل چیست؟

راه‌حل، خارج کردن سازمان مالیاتی از وزارت اقتصاد و تبدیلش به معاون رییس جمهور (همزمان خارج کردن تامین اجتماعی از وزارت رفاه و ادغام در این سازمان جدید)، جداشدنش از نفوذ نمایندگان و سایر وزرا و اجرای طرح جامع ‎مالیات بر درآمد در یک فرصت ۳ساله اول دولت بعدی است.
 
چه مالیات بر خودرو لوکس چه ‎مالیات اینفلوئنسر‌ها خوبه

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اقتصاد آنلاین ، تاریخ انتشار 8 اسفند  ۹۹، کد خبر :
509190 ، eghtesadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین