پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۲۹۱۵
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۸
یکی از بنا‌های زیبا دوره پهلوی دوم تهران که این روز‌ها در شبکه‌های اجتماعی می‌چرخد، خانه پلاک ۶ خیابان ۱۵۶ غربی تهرانپارس است. خانه‌ای که به خاطر معماری زیبا آن معروف شده و از این دست خانه‌ها روزگاری در محله تهرانپارس وجود داشته که امروز معدود از این بنا‌ها باقی مانده است. متاسفانه این بنا نیز همانند دیگر خانه‌های زیبا محله تهرانپارس به سرنوشت تخریب دچار شده و بررسی نقشه‌های هوایی نشان می‌دهد که تا سال ۱۳۹۳ بنا پا برجا بوده و بعد‌ها تخریب می‌شود.

شعار سال:این روزها موضوع "معماری معاصر تهران" یکی از بحث‌های داغ محافل معماری و شهرسازی و مدیریت شهری و میراث فرهنگی است. در یک دهه اخیر تمرکز صورت گرفته در تهران بیشتر بر روی آثار "دوره قاجار" بوده و در این میان، بناهای ارزشمند دوره "پهلوی" مغفول مانده و در هیاهو پایتختی تهران گم شده است.

یکی از بناهای زیبا دوره پهلوی دوم تهران که این روزها در شبکه‌های اجتماعی می‌چرخد، خانه پلاک ۶ خیابان ۱۵۶ غربی تهرانپارس است. خانه‌ای که به خاطر معماری زیبا آن معروف شده و از این دست خانه‌ها روزگاری در محله تهرانپارس وجود داشته که امروز معدود از این بناها باقی مانده است.

متاسفانه این بنا نیز همانند دیگر خانه‌‌های زیبا محله تهرانپارس به سرنوشت تخریب دچار شده و بررسی نقشه‌های هوایی نشان می‌دهد که تا سال ۱۳۹۳ بنا پا برجا بوده و بعدها تخریب می‌شود. چون این بنا هیچ وقت در فهرست آثار ارزشمند قرار نداشته، استعلامی هم برای تخریب آن از میراث فرهنگی استان تهران گرفته نشده است و بر اساس روال موجود در شهرداری تهران، مجوز تخریب و نوساز گرفته و جای آن آپارتمان سبز شده است.


پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال، برگرفته از میراث باشی

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین