پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۳۳۰۲۱
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶
برقراری بورسیه و کمک‌های مالی، یکی از روش‌هایی است که دانشجویان مایل به تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا می‌توانند به وسیله آن از تحصیل رایگان یا نیمه رایگان برخوردار باشند، اما میزان این بورسیه‌ها آن چنان زیاد نیست که بتواند کفاف تحصیل همه دانشجویان آمریکایی را بدهد و سایر دانشجویان، دو راه پیش‌روی خود دارند: پرداخت نقدی شهریه یا استفاده از وام‌های دانشجویی.

شعار سال: شبکه معروف سی.ان.بی.سی آمریکا: دانشجویان آمریکایی ۱.۶ تریلیون دلار بدهی دارند. در تاریخ آمریکا این عدد بی سابقه است. نظام آمریکا را باید در آتش سوزاند.

 دانشجویان باید یکی از دو انتخاب را انجام دهند: ادامه تحصیل ندهم یا بدهکار بشوم.

 به طور متوسط دانشجویان با ۲۹ هزار دلار بدهی فارغ‌التحصیل می‌شوند (= دو سال حداقل حقوق در آمریکا). پس شاید بهتر باشد برای فرار از منجلاب دومینویی بدهی، اصلا به دانشگاه ورود نکنند.

هر دانشجو به طور متوسط از ۲۰ هزار دلار (دانشگاه دولتی) تا ۵۰ هزار دلار باید هزینه بدهند.

دانشگاه یک بیزینس در آمریکا است.

در ایران بهترین دانشگاه‌ها مجانی هستند ولی در آمریکا چون دانشگاه برای درآمدزایی درست شده است، پس دانشگاه‌های برتر گران‌تر هستند که به راحتی از عهده خرج آن نمی‌توان برآمد.

 یادی کنیم از آن شخصی که در فروشگاه آمریکایی درباره میزان خرید با ۱۰۰ دلار صحبت می‌کرد. جوری صحبت می‌کرد که انگار هر آمریکایی یک صد دلاری گوشه جیبش افتاده این چنین مردم ایران را ساده لوح فرض می‌کنند.

پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال، برگرفته از کانال تلگرامی مصاف

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین