پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۳۸۵۲
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳
در کشور‌های توسعه یافته، الزاما شاهد تخصصی شدن پنج نظام و سامانه خاص هستیم. نظام‌ها و سامانه‌هایی که در صورت تخصصی شدن، توان نظارت بر یکدیگر را پیدا می‌کنند. ساخت یا نظام اداری- سازمانی، ساخت یا نظام سیاسی، ساخت و نظام حاکمیتی، ساخت و نظام عمومی- اجتماعی و ساخت و نظام فردی- شخصی. متاسفانه در جمهوری اسلامی ایران، بجای تفکیک‌پذیری و ارتباط شبکه‌ای این پنج نظام با یکدیگر، شاهد ایجاد نوعی هرم بوده‌ایم. در چنین شرایطی ساخت اداری، خود را عین ساخت سیاسی و حاکمیتی می‌داند. ساخت سیاسی، خود را آگاه و مطلع از ساخت فردی و اجتماعی نشان می‌دهد و غیره. ضرغامی را می‌توان بزرگ مردی در ساخت حاکمیتی و تا اندازه‌ای سیاسی، به حساب آورد. سعی می‌کند که خود را مردمی نشان داده و به ساخت اجتماعی- عمومی، نزدیک شود، اما در عمل این طور نیست. بعید است ضرغامی توان تحلیل عمیق ساخت اداری کشور را داشته باشد و یا با درد مردم از نزدیک آشنا باشد. هرچند که می‌توان ایشان را به راحتی در یکی از خیابان‌های متصل به بلوار کشاورز دید که نان می‌خرد و از سوپرمارکت سر کوچه خرید می‌کند و غیره. اما بی‌انصافی است که نگوئیم، همین حد و وزن ضرغامی، از قد و قواره خیلی‌ها بزرگ‌تر و عمیق‌تر است.
شعار سال: انتشار برشی از یک مصاحبه قدیمی از عزت‌الله ضرغامی، رئیس پیشین صدا و سیما در شبکه‌های اجتماعی خبرساز شده است.

ضرغامی در این قسمت از گفتگو می‌گوید: "من نمازجمعه که می‌رفتم از دستفروش‌ها اساسی خرید می‌کردم. مثلا لباس زیر در اونجا ارزان بود و بزرگ به سایز من. از وقتی مسئول شدم دیگر دیدم نمی‌توانم بنشینم آنجا شورت مردانه سوا کنم. "
 
تعداد بازدید : 8

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از فرارو، تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۴۸۱۱۸۳، fararu.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین