پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۵۳۰۴
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
بالاخره بعد از چند روز نفس گیر، کانال سوئز باز گردید و صف سنگین کشتی‌های متقاضی عبور، آرام آرام حرکت را آغاز نمودند. برخی از افراد علل این رویداد را به وزش باد، برخی دیگر به خطای انسانی و حتی برخی نیز به نفرین فراعنه (جابجا کردن چند مومیایی تازه پیدا شده در هفته منتهی به سانحه) مرتبط کرده اند. نکته جالب اهمیت حیاتی این آب راهه و میزان درآمد روزانه چند میلیارد دلاری آن است.
شعار سال: تلاش‌های بی وقفه برای باز شدن کانال سوئز به سرانجام رسید و این کانال پس از شش روز برای عبور و مرور کشتی‌ها باز شد.

کانتینربر عظیم اورگیون بعد از آزاد کردن مقدمه آن توسط ۱۴ یدک کش، به سوی منطقه دریاچه‌های اسماعیلیه در مسیر کانال حرکت داده شد تا در آنجا سلامت کشتی بررسی شود.

پیشتر علت انحراف مسیر این کشتی باری وزش شدید باد اعلام شده، اما کارشناسان احتمال "خطای انسانی" را نیز منتفی نمی‌دانند. مدیریت کانال سوئز گفت جعبه سیاه کشتی برای بررسی اطلاعات زمان حادثه با حضور کارشناسان بین المللی باز خواهد شد.
 
تعداد بازدید : 6

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از صدا و سیما، تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر:iribnews.ir، ۳۰۶۱۲۲۰
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین