پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۵۷۵۵
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۶
برخی از افراد چالش‌ها و گرفتاری‌های اخیر پیش آمده در مصر (نظیر بسته شدن کانال سوئز و مواردی همانند) را به بحث پیدا شدن و کشف مقبره‌های جدید از فراعنه مصر ارتباط می‌دهند. برداشتی که (بدشگونی فراعنه) دارای قدمتی بالغ بر ۱۰۰ سال بوده و اخیرا نیز قرار است ۲۲ جسد مومیایی مصر باستان از موزه مصر به موزه ملی تمدن مصر (در ۷ کیلومتری موزه اول)، منتقل شوند. مراسم «رژه فراعنه» در قاهره قرار است روز شنبه از ساعت ۱۸ به وقت قاهره (۲۰:۳۰ به وقت تهران) آغاز شود.
شعار سال: اجساد مومیایی شده فراعنه مصر قرار است در جریان این مراسم از «موزه مصر» در نزدیکی میدان تحریر به «موزه ملی تمدن مصر» که در سال ۲۰۱۷ در جنوب قاهره افتتاح شد منتقل شوند. انتقال این اجساد مومیایی شده قرار است به ترتیب تاریخی صورت گیرد.

مراسم انتقال جسد مومیایی شده ۱۸ شاه و چهار ملکه مصر باستان به عنوان «رژه فراعنه» مشهور شده است. قرار است اجساد مومیایی شده هر کدام با یک تانک مسیر حدودا هفت کیلومتری بین دو موزه را طی کنند.

جسد مومیایی شده تائو دوم، از شاهان دودمان هفدهم مصر که حدود ۱۶ قرن پیش از میلاد مسیح فرمانروایی می‌کرد بر روی اولین تانک قرار خواهد گرفت. آخرین تانک قرار است جسد مومیایی شده رامسس نهم، از شاهان دودمان بیستم مصر باستان را حمل کند.

«رژه فراعنه» که انتظار می‌رود حدود ۴۰ دقیقه طول بکشد تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار خواهد شد.

شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی در مصر طی روز‌های گذشته با استفاده از هشتگ «بدشگونی فراعنه» رویداد‌های مرگبار اخیر در این کشور از جمله برخورد دو قطار با یکدیگر و ریزش یک ساختمان در قاهره را نتیجه برنامه انتقال اجساد فراعنه دانسته اند.

رسانه‌ها پیش از این در دهه ۱۹۲۰ پس از کشف قبر «توت عنخ آمون»، یکی از نامدارترین فراعنه مصر نیز از «بدشگونی فراعنه» سخن گفته بودند. در آن زمان باستان شناسانی که این قبر را کشف کردند به شکل مرموزی جان خود را از دست دادند.

مراسم «رژه فراعنه» در قاهره قرار است روز شنبه از ساعت ۱۸ به وقت قاهره (۲۰:۳۰ به وقت تهران) آغاز شود.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبر فوری، تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۲۵۷۴۱۰۱، www.khabarfoori.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین