پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۵۹۱۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۲
بلوط‌های زاگرس گنجینه‌های بی نظیر زاگرس در سرزمین چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد این روز‌های غول‌های آهنی امانشان را بریده تا سنگ شکن‌ها فرصتی برای افزایش سرمایه سرمایه داران صنعتی باشند.

  شعار سال: نیازی نیست که بخواهیم طبیعت و زیبایی های استان کهگیلویه و بویراحمد را به رشته تحریر درآوریم، هر رهگذری از این وادی عبور کرده باشدزیبایی های آن را خواهد دید و لمس می کند، کوه های سر به فلک کشیده طبیعت بکر و درختان بلوطی که استوار ایستاده اند.
 
آب هوای این استان نیز از اسم چهارفصلی که بر روی آن گذاشته اند مشخص است، در هر فصلی این استان مکانی برای گردش و تفریح دارد، اما میان این همه زیبایی ها همیشه انسان است که استدلال ها را بر هم می زند و طبیعت را از بین می برد.


برخی از کوه های استان کهگیلویه و بویراحمد پر است از بلوط هایی که صدها سال عمر دارند و یا جوانه هایی که تازه در حال رشد هستند، کوه ها و درختانی که با هم زندگی می کنند، نبود این خاک و این زمین باعث نابودی درخت می شود.
 
متاسفانه وجود سنگ شکن ها در این کوه ها نگرانی های زیادی را ایجاد کرده است، سنگ شکنانی که نزدیک ترین کوه را انتخاب می کنند با توجه به اینکه اکثر کوه های اطراف شهر یاسوج  پر از درختان بلوط است فعالیت آن ها همزمان باعث نابودی هر دو می شود.
 
آن ها می توانند برای کار و فعالیت شان از کوه هایی استفاده کنند که درخت کمتری دارد و یا اصلا درختی در آن نیست، فعالیت آن ها در کنار و بیخ گوش درختان باعث از بین رفتن محیط اطراف این درختان  و به مرور نابودی آن ها می شوند.


این غول های آهنی در دل درختان بلوط فعالیت می کنند، و باعث نابودی محیط اطراف و سرانجام نابودی آن ها می شوند، کمی نظارت و توجه به اینکه درختان زاگرس را نباید نابود کرد می توان از کوه های دورتر با درختان کمتر استفاده کرد و اینگونه ریشه درختان بلوط را بیرون نیاورند.
 
انتظار می رود دستگاه های اجرایی نظارت بیشتری بر محل فعالیت سنگ شکنان در استان داشته باشند و مکان هایی مشخص برای فعالیت شان معرفی کنند.
 



شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس ، تاریخ انتشار: 14فروردین 1400، کدخبر:182952 ، www.sobhezagros.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
0
0
حيف طبيعت و محيط زيست ايران زمين كه به دست مسئولين اين چنيني افتاده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
0
0
تخریب محیط زیست این بار در منطقه‌ای دیگر و نبودن هیچ مسئولی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین