پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۵۹۴۹
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۳
ناظر گمرکات استان بوشهر گفت: آمار کلی تجارت خارجی کشور در سال گذشته نشان می‌دهد حدود یک ششم حجم تجارت کشور سهم استان بوشهر بوده و از طریق گمرکات این استان محقق شده است.
شعار سال: ناظر گمرکات استان بوشهر گفت: آمار کلی تجارت خارجی کشور در سال گذشته نشان می‌دهد حدود یک ششم حجم تجارت کشور سهم استان بوشهر بوده و از طریق گمرکات این استان محقق شده است.

بهروز قره‌بیگی ، با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم این استان تجارت خارجی از طریق آبراهه بین‌المللی خلیج‌فارس است اظهار داشت: استان بوشهر دارای طولانی‌ترین مرز دریایی با خلیج‌فارس است که در این راستا ظرفیت‌های مهم تجارت دریایی و مراوده تجاری ساحل‌نشینان استان بوشهر با کشور‌های همسایه فراهم شده است.

وی با اشاره به استقرار گمرکات در سواحل مختلف استان بوشهر برای ارائه خدمات به تجار و بازرگانان تصریح کرد: در این راستا خدمات گمرکات برای رونق تجارت و برنامه‌های اقتصادی در همه نقاط ساحلی استان بوشهر توسعه یافته است.

ناظر گمرکات استان بوشهر با اشاره به اینکه یک ششم حجم تجارت کشور در سال ۱۳۹۹ سهم استان بوشهر بوده است افزود: آمار کلی تجارت خارجی کشور در سال گذشته نشان می‌دهد حدود یک ششم حجم تجارت کشور سهم استان بوشهر بوده و از طریق گمرکات این استان محقق شده است.

قره‌بیگی با استناد به آمار، حجم کل صادرات و واردات کشور در سال گذشته را ۱۴۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا دانست و تصریح کرد: از این میزان ۲۵ میلیون و ۴۶ هزار تن کالا از طریق گمرکات استان بوشهر صادر و یا وارد کشور شده است.

وی به حجم صادرات و واردات کالا از گمرکات استان بوشهر در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ۲۴ میلیون و ۵۶۴ هزار تن کالا از طریق گمرکات استان صادر و ۴۸۲ هزار تن کالا وارد کشور شده است.

مدیرکل گمرک بوشهر، ارزش کل کالا‌های صادراتی و وارداتی کشور در سال گذشته را ۷۳ میلیارد دلار دانست و خاطر نشان کرد از این میزان ۸.۴ میلیارد دلار آن مربوط به استان بوشهر است که این نشان از سهم ۱۱ درصدی استان بوشهر در حوزه ارزش کالای تجاری دارد.

قره‌بیگی اضافه کرد: همچنین حدود ۲۲ درصد از حجم صادرات کشور از گمرکات استان بوشهر صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه عمده کالا‌های صادراتی از گمرکات استان شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی و مواد معدنی بوده است، افزود: کشور‌های چین، امارات متحده عربی، ترکیه، پاکستان، سنگاپور، قطر، هند، برزیل، افغانستان، عراق مقصد کالا‌های صادراتی گمرکات استان بوشهر بوده‌اند.

ناظر گمرکات استان بوشهر افزود: موز، لاستیک خودروی سواری، پارچه، قطعات خودرو، برنج، یراق‌آلات، شیرآلات صنعتی و باتری عمده کالا‌های وارداتی از گمرکات استان بوده که عمدتاً از کشور‌های چین، امارات متحده عربی، هند، فیلیپین، اکوادور، آلمان، فدراسیون روسیه، ایتالیا، کره جنوبی و اسپانیا وارد کشور شده است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت مانا، تاریخ انتشار: 14 فروردین 1400، کدخبر: 89494، www.mana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین