پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۵۹۶۴
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
کشور روسیه قانون جدیدی را برای شرکت‌های ساخت تلفن همراه وضع کرده که باید برنامه‌های روسی را روی گوشی‌های خود نصب و بعد آن‌ها را روانه بازار کنند.
شعار سال: طبق قانونی که از روز پنجشنبه در روسیه لازم الاجرا شد، تلفن‌های هوشمند، رایانه‌ها و سایر دستگاه‌های هوشمند که در بازار تلفن همراه روسیه عرضه می‌شوند، باید به طور پیش فرض با نرم افزار‌های نصب شده روسی عرضه شوند، طبق این قانون دولت می‌خواهد به شرکت‌های IT روسی کمک کند تا با همتایان خارجی خود رقابت کنند.

مسکو در تلاش است تا کنترل اینترنت را تقویت کرده و وابستگی خود را به شرکت‌ها و کشور‌های خارجی کاهش دهد. تعدادی از پیشنهادات از جمله گشایش دفاتر شرکت‌های فناوری خارجی در خاک روسیه، تا تخفیف‌های مالیاتی برای شرکت‌های IT روسی به این کشور داده شده، اما کرملین هنوز پاسخی نداده است.

اپل قوانین را با اما و اگر پذیرفت
یک مانع احتمالی برای معرفی دیرتر این قانون، واکنش غول فناوری ایالات متحده، یعنی شرکت اپل بود که قبل از توافق ماه گذشته برای ارائه راهی برای نصب نرم افزار روسی در آیفون، امتناع کرد. این قانون به طور عامیانه در روسیه به عنوان «قانونی علیه اپل» شناخته شده است.

اپل گفت که به عنوان بخشی از صفحه‌های فعال سازی برای دستگاه‌های جدید، برنامه‌های مختلفی را از توسعه دهندگان روسی ارائه می‌دهد. این شرکت گفت که قصد دارد مطابق با قانون جدید روسیه عمل کند، اما خاطر نشان کرد که همه برنامه‌ها برای اطمینان از مطابقت با استاندارد‌های حریم خصوصی، امنیتی و محتوای اپل بررسی می‌شوند. این قانون به معنای آن است که کاربران می‌توانند در هنگام تنظیم دستگاهشان، اپلیکیشن‌های روسی را به جای اپلیکیشن‌های خارجی نصب کنند.

یک طراح سیستم عامل iOS در توئیتی، فرآیند تنظیمات جدید را به اشتراک گذاشت. صفحه نمایش در مرحله تنظیمات، عبارت «مطابق با قوانین روسیه، اپلیکیشن‌های موجود برای دانلود را مشاهده کنید» را نشان می دهد. با انتخاب گزینه ادامه، کاربر به فهرستی از اپلیکیشن‌های روسی هدایت می‌شود.

وزارت دیجیتال روسیه گفته که این قانون در مورد تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها، تلویزیون‌های هوشمند، لپ تاپ‌ها و رایانه‌های شخصی تولید شده پس از اول آوریل اعمال می‌شود. در اطلاعیه این وزارتخانه آمده: "برنامه‌های روسی از پیش نصب شده باید در کنار برنامه‌های هم رده خود قرار بگیرند. " بر اساس مصوبه دولت منتشر شده در ماه نوامبر، برنامه‌های موجود در این لیست شامل مرورگر‌های اینترنت، موتور‌های جستجو، ارائه دهندگان نقشه و پیمایش و برنامه‌هایی برای استفاده از سیستم پرداخت Mir، Visa و Mastercard است.

دیمیتری چرنیشنکو، معاون نخست وزیر، ماه گذشته در جلسه با نمایندگان صنعت IT گفت: "صنعت IT روسیه این فرصت و پتانسیل را دارد که به قطاری در روند نوسازی کشور تبدیل شود. " وی افزود:" بسته دوم با بیش از ۶۰ اقدام حمایتی از صنعت در حال بحث در دولت است. "

گفتنی است، بازار تلفن‌های همراه روسیه تحت سلطه شرکت‌های خارجی مانند اپل، سامسونگ و هوآوی قرار دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 14 فروردین 1400، کد خبر: 4959563،  www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین