پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۵۹۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
مدیرکل دفتر حفاظت از زیست بوم‌‎های دریایی و سواحل دریایی سازمان محیط زیست از تدوین دستورالعمل غواصی در زیستگاه‌های حساس ساحلی خبر داد.
شعار سال: مدیرکل دفتر حفاظت از زیست بوم‌‎های دریایی و سواحل دریایی سازمان محیط زیست از تدوین دستورالعمل غواصی در زیستگاه‌های حساس ساحلی خبر داد.

داوود میرشکار اظهار داشت: با توجه به گردشگری و غواصی ناپایدار در خلیج فارس و دریای عمان دستورالعمل غواصی در زیستگاه‌های حساس تدوین شده است.

مدیرکل دفتر حفاظت از زیست بوم‌‎های دریایی و سواحل دریایی سازمان محیط زیست، اذعان داشت: دستورالعمل ایجاد زیستگاه‌های مصنوعی در کشور را به منظور انجام فعالیت‌های غواصی و توریستی نهایی کردیم.

این مقام مسئول در سازمان محیط زیست، عنوان کرد: به علت عوامل طبیعی و غیرطبیعی از جمله گرم شدن زمین، عدم آگاهی و عدم توجه در زمان صید و صیادی و لنگراندازی، استحصال زمین از دریا، حمل و نقل و ورود آلاینده‌های مختلف شیمیایی و صنعتی در سال‌های اخیر صدمات شدیدی به زیستگاه‌های دریایی وارد شده است.

میرشکار با تاکید بر اینکه سالانه بخش زیادی از این اکوسیستم‌ها رو به تخریب است، خاطرنشان ساخت: یکی دیگر از مهمترین تهدیدات در زیستگاه‌های حساس دریایی، گردشگری غیرمسئولانه و غواصی مخرب در زیستگاه‌های حساس دریایی است.

وی بیان داشت: به منظور نیل به توسعه گردشگری پایدار که حفظ محیط زیست دریایی جزء جدایی ناپذیر آن محسوب می‌شود، دستورالعمل غواصی در زیستگاه‌های حساس ساحلی- دریایی جهت حفاظت بهتر از زیستگاه‌های حساس، توسط سازمان حفاظت محیط زیست تدوین شده است.

مدیرکل دفتر حفاظت از زیست بوم‌‎های دریایی و سواحل دریایی سازمان محیط زیست، تصریح کرد: این دستورالعمل شامل استاندارد‌های اساسی در خصوص انجام غواصی تفریحی در زیستگاه‌های حساس ساحلی و دریایی است.

به گفته وی، همچنین این دستورالعمل شرایط لازم برای غواصی تفریحی و حفاظت از محیط زیست دریایی را فراهم آورده و اثرات زیست محیطی عملیات غواصی تفریحی را در اکوسیستم‌های دریایی شکننده، به ویژه صخره‌های مرجانی، پهنه‌های جلبکی، جنگل‌های مانگرو، مناطق حضور و تغذیه‌ای لاک پشت‌ها و محیط‌های ساحلی مرتبط را به حداقل می‌رساند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت مانا، تاریخ انتشار: 14 فروردین 1400، کدخبر: 89482، www.mana.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
0
0
دمتون گرم كه كلي تو اينترنت درباره اين دستور العمل گشتم بالاخره پيداش كردم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین