پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۳۶۰۴۷
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
رییس جمهور اخیرا در جلسه شورای عالی اشتغال دستاورد‌های دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه اشتغال را چشمگیر توصیف کرد و گفته است دولت وی به طور متوسط سالانه ۵۵۵ هزار شغل در کشور ایجاد کرده است.

شعار سال: رییس جمهور اخیرا در جلسه شورای عالی اشتغال دستاوردهای دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه اشتغال را چشمگیر توصیف کرد و گفته است دولت وی به طور متوسط سالانه ۵۵۵ هزار شغل در کشور ایجاد کرده است.

این ادعای حسن روحانی درحالی است که بررسی داده‌های آماری مرکز آمار ایران نشان می‌دهد تعداد شاغلان کشور از ۲۱ میلیون و ۳۴۶ هزار نفر در سال ۹۲ به ۲۳ میلیون و ۴۱۳ هزار نفر در پاییز ۹۹ رسیده است. به عبارتی، طی ۸ سال اخیر تعداد شاغلان کشور ۲ میلیون و ۶۷ هزار نفر افزایش یافته که نشان دهنده خالص اشتغالزایی نزدیک به ۲۵۹ هزار نفری است. 

قابل ذکر است حتی اگر پیامدهای شیوع کرونا در کشور را نیز از آمارهای مذکور حذف کنیم، خالص اشتغالزایی در دولت روحانی به حدود ۴۰۰ هزار شغل در سال خواهد رسید که هر دو آمار با ادعای حسن روحانی تفاوت چشمگیر دارند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت نود اقتصادی، تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۲۱۳۹۶۴۶، www.۹۰eghtesadi.com.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین