پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۶۰۵۹
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
مدیرکل مشارکت‌های مدنی و سرمایه اجتماعی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات سامانه سجام با دستور مقام عالی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بمنظور "پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی" فعال می‌شود.
شعار سال: «احمد هنری» مدیرکل مشارکت های مدنی و سرمایه اجتماعی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه درباره تخلفات انتخاباتی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به نزدیک بودن انتخابات سامانه سجام این ظرفیت را دارد که تخلفات در حوزه انتخابات در آن اطلاع رسانی شود، گفت: سامانه سجام، سامانه جامع ارتباط مردمی است. در این خصوص با دستور مقام عالی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به صراحت اعلام شده است که سامانه سجام با توجه به نزدیک شدن انتخابات در خصوص گزارش پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی فعال شود.

وی ادامه داد: در همین رابطه به مدیر سامانه سجام اعلام شده است تا موضوعاتی را که در خصوص انتخابات به این سامانه ارسال می شود را سریعا به مراجع مسئول و مرتبط ارسال کرده تا بتوانند اقدامات موثر قضایی و اداری را در خصوص آن تخلفات انجام دهند.

مدیرکل مشارکت‌های مدنی و سرمایه اجتماعی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه همچنین درباره استفاده از ظرفیت‌های کارگری در شناسایی و پیشگیری از جرائم، تخلفات و آسیب‌ها در این حوزه گفت: در این زمینه جلساتی را با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتیم و به آنها ابلاغ کردیم که این سامانه در این خصوص فعال است، کارگران و جامعه کارگری ما می‌توانند از این بستر استفاده کرده و ضمن اینکه مستندسازی می‌کنند، گزارشات خود را ارسال کنند که البته این مهم مستلزم این است که افراد قبل از ارسال گزارش خود، حتما در سامانه سجام ثبت نام کرده و کد کاربری مخصوص دریافت کنند.

هنری خاطرنشان کرد: این افراد در ادامه نیز می‌توانند نسبت به بارگذاری گزارشات خود در این سامانه اقدام کنند. ما در این مدت گزارشات کارگری نیز دریافت کرده‌ایم و دسته‌بندی این گزارشات نیز انجام شده است و مواردی که لازم بوده تا دادستان‌ها یا مراجع مسئول و مرتبط ورود کنند، بعد از صحت سنجی گزارشات این موارد در کارتابل مراجع ذیربط قرار گرفته است.

وی همچنین درباره تخلفات کرونایی نیز گفت: یکی از موضوعات فعال سامانه سجام پیگیری موضوعات کرونایی است که از ابتدای شیوع بیماری کرونا با دستور مقام عالی معاونت با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا این بخش فعالیت خود را آغاز کرده است و گزارشات زیادی از بخش‌های مختلفی که در خصوص کرونا مشکلاتی ایجاد کرده‌اند، در این سامانه ثبت و اقدامات موثر و خوبی حتی در شهرستان‌های کوچک انجام شده است.

مدیرکل مشارکت‌های مدنی و سرمایه اجتماعی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه درباه دیده‌بان‌های رسمی در سامانه سجام گفت: حدود ۱۲۷ هزار دیده‌بان رسمی در سامانه سجام داریم که این افراد کد کاربری دریافت کرده‌اند. مطمئنا گزارشاتی که از طریق این ۱۲۷ هزار دیده‌بان در سراسر کشور دریافت می‌کنیم بیشتر از شهروندان است که به صورت ناشناس به سامانه مراجعه کرده و گزارشات خود را ارسال می‌کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار ۱۵ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: 1057683، www.ilna.news.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین