پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۶۰۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۱
بهبهان یکی از سرسبزترین شهر‌های استان خوزستان است. در این منطقه گل‌های نرگس، آفتابگردان، بابونه، محمدی و… می‌رویند. این شهر سه نوع پوشش گیاهی درخت، درختچه و علوفه‌های مرتعی دارد. درخت‌های بادام کوهی، کُنار، کَهور، اُکالیپتوس، ریا، نخل، گز شاهی و درختچه‌های گَوَن، کهورک، رمیلک، پنج‌انگشت و علوفه‌های تاج خروسی سفید، موتر، گنجی و کاهوسا از عمده‌ترین گیاهان این منطقه هستند.
شعار سال: بهبهان یکی از سرسبزترین شهرهای استان خوزستان است. در این منطقه گل‌های نرگس، آفتابگردان، بابونه، محمدی و… می‌رویند. این شهر سه نوع پوشش گیاهی درخت، درختچه و علوفه‌های مرتعی دارد. درخت‌های بادام کوهی، کُنار، کَهور، اُکالیپتوس، ریا، نخل، گز شاهی و درختچه‌های گَوَن، کهورک، رمیلک، پنج‌انگشت و علوفه‌های تاج خروسی سفید، موتر، گنجی و کاهوسا از عمده‌ترین گیاهان این منطقه هستند. این شهرستان در جنوب شرقی این استان قرار گرفته و مرکز آن شهر بهبهان است. قبل از سال 1391 ، این شهر به سه بخش مرکزی، زیدون، تشان (آغاجاری) و ۴ شهر و ۶ دهستان تقسیم شده بود و در حال حاضر آغاجری بعنوان یک شهرستان مستقل از آن جدا شده است. این شهر از طرف شمال و شرق به استان کهگیلویه و بویراحمد، از جنوب به استان بوشهر و از غرب به شهرستان امیدیه محدود می‌شود. بهبهان موقیت ویژه‌ای دارد، چرا که در دشتی نزدیک به ارتفاعات زاگرس و بندرهای جنوبی واقع شده است. همین طور در گذرگاه چهار استان است و رودخانه‌های پر آب دارد. در ادامه تصاویری از صحرای ماهور در جنوب غربی بهبهان را مشاهده می کنید:

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جماران، تاریخ انتشار: 15 فروردین 1400، کد خبر: 4959563،  www.jamaran.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زیدونی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
0
0
با سلام .
آغاجاری شهرستان مستفل به مرکزیت شهر آغاجاری و دارای دو بخش مرکزی و جولکی می باشد . لطفا هر چه سریعتر نسبت به تصحیح خطای خود در ذکر نام آغاجاری درون پرانتز و مقابل اسم بخش تشان به عنوان محدوده تحت پوشش شهرستان بهبهان اقدام فرمایید .
با تشکر
مدیر پایگاه

با سلام 
ممنون از تذکر و تقاضای اصلاح خبر
هیئت وزیران در مرداد ۱۳۹۱ با ایجاد شهرستان آغاجاری به مرکزیت شهر آغاجاری و با ترکیب بخش مرکزی شهرستان آغاجاری به مرکزیت آغاجاری و بخش جولکی به مرکزیت روستای جولکی از ترکیب دهستان سرجولکی و دهستان آب باران ، در تابعیت استان خوزستان موافقت کرد. پیش از این تاریخ، آغاجاری یکی از بخش‌های شهرستان بهبهان محسوب می‌شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین