پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۶۲۰۰
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور گفت: شبکه ملی خون رسانی وظیفه رفع نیاز استان‌ها به خون سالم و فرآورده‌های آن را بر عهده دارد.
شعار سال: پیمان عشقی مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور، با اشاره به آخرین وضعیت ساخت و راه اندازی پالایشگاه پلاسمای خون کشور، اظهار کرد: ساخت اولین پالایشگاه پلاسمای خون توسط سازمان انتقال خون به بخش خصوصی واگذار شده بود، اما متاسفانه هیچ پیشرفتی در زمینه ساخت و راه اندازی این پالایشگاه دیده نمی‌شود.

مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور گفت: زمین ساخت پالایشگاه در دست بخش خصوصی است و قرار بود سازمان خصوصی سازی پالایشگاه پلاسما را حدود یک سال پیش به سازمان انتقال خون تحویل دهد.

او بیان کرد: البته ساخت یک پالایشگاه پلاسمای دیگر به بخش خصوصی واگذار شده بود که افتتاح و راه اندازی شده است. اجرای این پروژه نشان دهنده این است که بخش خصوصی می‌تواند به خوبی ساخت یک پالایشگاه را در دست بگیرد و این پروژه را به اتمام برساند.

عشقی در خصوص وضعیت ذخایر خون کشور، ادامه داد: در حال حاضر میزان مراجعه مردم برای اهدای خون به دلیل شیوع بیماری کرونا و ترس نادرست از انتقال آن کمی در کشور کاهش پیدا کرده است و من از اهدا کنندگان در خواست دارم که مشارکت بیشتری در امر اهدای خون سالم داشته باشند.

مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور افزود: در حال حاضر شبکه خون رسانی ملی وظیفه رفع نیاز استان‌ها به خون سالم و فرآورده‌های آن را بر عهده دارد و هر منطقه‌ای دچار کمبود باشد این شبکه خون مورد نیاز آن را تامین می‌کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار ۱۵ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۶۷۵۶۳۵، www.yjc.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین