پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۶۲۳۳
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان هرمزگان، علت مشاهده لاشه گربه ماهی‌ها در ساحل جاسک را واژگونی قایق‌هایی دانست که حجم زیادی از این آبزی را صید کرده بودند.
شعار سال:حبیب مسیحی تازیانی با بیان اینکه در شب دوازدهم فروردین ماه، حدود ۵ تا ۶ تُن گربه ماهی در ساحل مقسا در استان هرمزگان پراکنده شدند، افزود: مردم در روز ۱۳ فروردین با مشاهده گربه ماهی ها، موضوع را به اداره محیط زیست اطلاع دادند.

وی اظهار داشت: همکاران به سرعت در محل حاضر شدند، موضوع را بررسی و از گربه ماهی‌ها نمونه برداری کردند. در بررسی ها، ابتدا به موضوعات مختلف از جمله بیماری گربه ماهی‌ها یا مساله آلودگی نفتی مشکوک بودیم.
 
نبود مشتری گربه ماهی‌ها

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان هرمزگان ادامه داد: بیشتر از همه احتمال می‌رفت که این اتفاق مربوط به صید باشد، پرس و جوی محلی صورت گرفت، موضوع بررسی و در نهایت مشخص شد که تعدادی از صیادان مشغول صیادی بودند که هنگام بازگشت، یکی از قایق‌ها در اثر توفان و موج شدید، واژگون و تعداد زیادی گربه ماهی صید شده، پخش شدند.

مسیحی تازیانی درباره احتمال صید ترال و انتشار این خبر که احتمال می‌رود یکی از صیادان صید غیرقانونی داشته و به دلیل نبود مشتری گربه ماهی‌ها را در دریا رها کرده، گفت: ابزار صید اعلام نشده، اما معمولا صید ماهی در آن منطقه به صورت محاصره‌ای صورت می‌گیرد، در عین حال از گربه ماهی در تولید پودر ماهی استفاده می‌شود و امکان صادرات آن نیز وجود دارد بنابراین بدون مشتری نیست، همچنین با صیادی که قایق او غرق شده تلفنی صحبت کردیم و مساله صید و واژگونی قایق را تایید کرد، بر این اساس از آنجا که قایق بار زیادی داشته پس از وقوع توفان و موج شدید واژگون شده است.
 
 واژگونی قایق صیادی

وی در پاسخ به اینکه آیا پس از تایید اتفاق واژگونی قایق صیادی، بررسی آلودگی نفتی همچنان صورت می‌گیرد، گفت: نمونه‌ها ارسال شده و با وجود تایید موضوع صید گربه ماهی‌ها و واژگونی قایق صیاد، اما بررسی درباره آلودگی نفتی درحال انجام است؛ نتیجه بررسی‌ها پس از ۴۸ ساعت اعلام می‌شود.

روز جمعه ۱۳ فروردین خبری از مرگ و میر تعداد زیادی گربه ماهی در سواحل شهرستان جاسک در فضای مجازی منتشر شده بود که بلافاصله کارشناسان و محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جاسک بررسی موضوع و پایش منطقه را آغاز کردند.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از رویداد ۲۴، تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر:rouydad۲۴.com، ۲۵۷۰۴۵
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین