پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۶۳۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
آتش بیماری کرونا در بسیاری از مناطق کشور شعله ور شده و زبانه‌های این آتش می‌تواند دامن هر کدام از شهروندان را بگیرد. پزشکان و مسوولان نظام سلامت به مردم توصیه اکید دارند که با پیشگیری‌های لازم مراقب خود باشند.
شعار سال: ماندن در منزل، استفاده از ماسک، شستن مرتب دست ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و حضور نیافتن در تجمعات و محیط‌های بسته بدون تهویه از مهمترین توصیه‌های پزشکان به مردم برای پیشگیری از این بیماری است که امیدوارند مردم آن‌ها را به دقت رعایت کنند.

در این شرایط حساس توصیه پزشکان به مردم این است که علاوه بر رعایت موارد فوق، اگر نیازی نیست به بیرون از منزل نروند، در تجمعات خانوادگی به هیچ وجه شرکت نکنند، به دیدار سالمندان نروند و هیچگونه مهمانی در این ایام برگزار نکنند.

با این اقدامات پیشگیرانه، علاوه بر خودشان و خانواده شان از سایر شهروندان هم مراقبت می‌کنند و خود و دیگران را در معرض بیماری و عوارض آن قرار نمی‌دهند.

دکتر علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه در هفته دوم فروردین ماه به طور چشمگیری آمار شاخص‌های کرونایی افزایش یافته است، گفت: در حال حاضر هرگونه تردد غیرضروری در شهر به معنای به استقبال مرگ رفتن تلقی می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه کماکان گروه‌های مسن گروه‌های پرخطر محسوب می‌شوند، در طول دو هفته اخیر ۴۳ درصد مراجعان بستری بیمارستانی ما و حدود ۷۰ درصد مرگ و میر‌ها در افراد بالای ۶۰ سال اتفاق افتاد و در طول دو هفته آینده نیز این گروه، گروه پرخطر در حوزه مرگ و میر محسوب می‌شوند.

زالی با اشاره به ازدحام‌های پایان اسفند یادآور شد: ازدحام‌های چهارشنبه آخر سال، خرید‌های هفته آخر اسفند و همچنین مسافرت‌ها یک فرصت سوزی برای کنترل بیماری محسوب می‌شود در حالی که می‌توانستیم برعکس عمل کرده و در دو هفته اول فروردین ماه به افول این بیماری در کشور کمک کنیم.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه دو هفته آتی یعنی هفته سوم و چهارم فروردین ماه نیز فرصتی حساس برای کنترل بیماری است، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، خودداری از سفر‌های غیرضروری درون شهری و جلوگیری از دورهمی‌های خانوادگی را راهی موثر برای جلوگیری از گسترش بیشتر بیماری عنوان کرد.

زالی گفت: اگر در دو هفته آتی بتوانیم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم، ممکن است بتوانیم از مرگ و میر بیشتر جلوگیری کنیم، اما در غیر این صورت با یک فاجعه در سطح استان تهران رو به رو خواهیم شد.

شیب پذیرش و بستری بیماران کرونایی بیمارستان شریعتی در ۲ روز اخیر بسیار تند شده است

دکتر سعیدرضا مهرپور، رییس بیمارستان شریعتی تهران در برنامه زنده تلویزیونی اظهار داشت: از هفته پیش احساس می‌شد که بیماران کرونایی در این بیمارستان در حال افزایش است، اما شیب پذیرش و بستری بیماران کرونایی در ۲ روز اخیر یک شیب بسیار تندی بوده و ما در ۴۸ ساعت گذشته از این وضعیت شوکه شدیم.

وی ادامه داد: تعداد مراجعات مردمی که نیاز به بستری دارند در این مدت فوق العاده زیاد بود و باید بپذیریم که وارد یک بحران جدی شدیم و همه کشور باید دست به دست هم دهند تا از آن خارج شویم.

مهرپور ادامه داد: در این شرایط، پذیرش بیماران غیر ضروری بیمارستان‌ها باید به حداقل ممکن برسد و بخش‌ها و ظرفیت‌های این مجموعه‌ها به بیماران کرونایی تعلق بگیرد تا بیماران سرگردان نشوند.

کرونا در سراسر کشور اوج گرفت

دکتر نادر توکلی، معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران هم در این مورد اظهار داشت: در هفته دوم فروردین ۱۴۰۰ بیماری کرونا در سراسر کشور از جمله تهران اوج گرفته و شاهد روند صعودی این بیماری و به دنبال آن افزایش بستری در اغلب مناطق مانند تهران هستیم.

وی ادامه داد: تعداد بستری کرونایی در تهران ۲ برابر شده، به این معنا که تعداد این افراد از حدود ۳۰۰ نفر در روز به حدود ۶۰۰ نفر رسیده است.

توکلی به افزایش مراجعات سرپایی در تهران اشاره کرد و گفت: بخشی از این مراجعات به تعطیلی مطب و سرویس دهی کمتر مراکز درمانی خصوصی برمی گردد و مردم به مراکز دولتی بیشتر مراجعه می‌کردند.

وی ادامه داد: تعداد مراجعات سرپایی روزانه تا ۵ هزار و ۵۰۰ نفر و بستری‌های روزانه تا ۶۰۰ نفر، سبب شد آمار تجمیعی بستری‌ها در استان تهران افزایش پیدا کند.

معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران، ازدحام‌های اسفند ماه در مناطقی مانند مراکز خرید، و انجام سفر‌های نوروزی را مهمترین عامل روند افزایشی بیماری کرونا اعلام کرد و گفت: مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا نیز نسبت به هفته‌های آخر اسفند ماه ۱۳۹۹ در تهران افزایش یافته است.

توکلی با اشاره به اینکه ابتلا به بیماری کرونا خانوادگی شده است، گفت: با توجه به بالا بودن بیماری زایی، به محض ابتلا یکی از اعضای خانواده، سایر اعضا هم مبتلا می‌شوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۲۸۴۴۵۹، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
0
0
تنها مراقب كرونا بودن نيست كه مهمه واقعا بايد شرايط رو مديريت كنن مسئولين
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین