پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۶۵۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
در سکوت محض فدراسیون و در شرایطی که گفته می‌شود علی جوادی هم یک ماه پس از حضورش از سمت خود کناره گیری کرده، ابهامات و شایعات متعددی درباره نحوه گزینش‌ها و انتصاب‌های رئیس جدید فدراسیون فوتبال منتشر شده است.

شعار سال: در ۲۴ ساعت گذشته علی کریمی و مصطفی آجرلو دو کنش اینستاگرامی داشته اند که مخرج مشترک آن‌ها نه انتقاد فنی از یک انتصاب فوتبالی که توصیف‌هایی حیرت آور بوده است.

فلاش بکی به خیلی نزدیک: از نخبگان استفاده می‌کنم

این کلید واژه شهاب الدین عزیزی خادم در دوران مبارزات انتخاباتی خود و پیش از ورود به ساختمان سئول بود. او در کمپین خود آنچنان از تیم خود و گروه نخبگانش یاد می‌کرد که همگان در انتظار رونمایی از شهر رویا‌های او بودند. تیمی که ظاهرا تا قبل از ۱۰ اسفند وجود خارجی نداشته و مدیران پیشین فدراسیون فوتبال از وجود آن‌ها بی خبر بوده اند.

نامزد آن روزگاران ریاست فدراسیون فوتبال حتی پا را فراتر گذاشت و می‌گفت فدراسیون در زمینه نیروی انسانی با تغییرات کلی روبرو خواهد شد. (موضوعی که در آن مقطع با واکنش بخشی از پرسنل فدراسیون روبرو شد)

حرف زدن،   اما پس از  چرت زمستانی، جهان دیگری است. نمی‌توان به گفته‌ها دل بست و در اگر نشست.

پایان ماه عسل

 اینچنین در نخستین روز‌های حضور شهاب الدین در طبقه چهارم ساختمان سئول آواری از حملات بابت استراتژی نداشته او و وعده‌های توخالی اش بر سرش هوار شد.

کناره گیری غیر منتظره و زودهنگام امیر مهدی علوی و در ادامه محمد صادق درودگر و در نهایت مهدی محمد نبی (که باید او را دلیل اصلی تایید اساسنامه جدید از سوی فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا و همچنین برگزاری منظم انتخابات و آرامش فدراسیون در یک سال اخیر دانست) ابهامات زیادی را در گام نخست درباره تصمیمات اداره کنندگان جدید فوتبال پدید آورد.

در ادامه، اختلاف نظر اعضا هیات رئیسه فدراسیون در انتخاب رئیس جدید کمیته استان ها، گزینش عجیب مدیر رسانه جدید تیم ملی از میان مستندسازان، نحوه معرفی مهرعلی به عنوان سرپرست نایب رئیسی با توجه به اینکه او تنها دو رای در مجمع آورده بود و در نهایت انتخاب جنجالی سرپرست تیم ملی حتی موافقین رسانه‌ای عزیزی خادم را هم متاثر از از فضای افکار عمومی در موقعیت سکوت و انتقاد قرار داد.

حتی اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هم از نحوه انتخاب سرپرست جدید تیم ملی ابراز بی اطلاعی کردند تا فردی که بر کفاشیان و تاج خرده می‌گرفت که دیکتاتوری راه انداخته اند و در تصمیم گیری با هیات رئیسه شان مشورت نمی‌کنند، خود در مظان اتهام عدم مشورت قرار گیرد. (در این میان گفته می‌شود مشاوران اصلی عزیزی خادم که برخی از آن‌ها در اتاق مهدی خراطی، مدیرقدیمی و مجرب دپارتمان تیم‌های ملی  استقرار یافته اند  نقش اصلی در تصمیم گیری‌هایی او دارند و نکته مهم‌تر اینکه جلسات اصلی تیم مدیریتی فدراسیون هم در دفتر دیگری روزانه و به شکل مرتب با حضور مشاوران معتمد عزیزی برگزار می‌شود که البته درباره این نفرات هم در آینده بیشتر می‌توان نوشت)

بازی عوض شد

نقطه جوش ماجرا، اما روز دوشنبه و با معرفی سرپرست جدید تیم ملی همراه شد. چند استوری، توییت و گزارش‌های عجیب و غیرقابل باور درباره این انتخاب نگرانی‌ها را درباره خرداد پرماجرای ۱۴۰۰ افزون کرده و داستان از اقلیم فنی به جای خطرناکی شیفت شده است.

در این میان، ورود مصطفی آجرلو و علی کریمی دو کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال در روز ۱۰ اسفند ۹۹، اما بازی را عوض کرد و پرسش‌های فراوان دیگری را برانگیخته است.

باید از علی کریمی و مصطفی آجرلو که هر کدام سال هاست در فوتبال فعالیت دارند پرسید منظورشان از عبارت‌های به کار برده شده در فضای مجازی چیست؟ آیا آن‌ها از روندی خاص در مسیر انتخاب‌های شهاب الدین بی خبرند که بازی گوشه و کنایه را با او آغاز کرده اند؟

 هر چند برخی پیش بینی می‌کنند که نهاد‌های نظارتی در زمینه اتفاقات رخ داده در حال رصد موضوعات هستند و به زودی با دستی پر اقدامات لازم را انجام خواهند داد،   اما چه بهتر که سکوت آزاردهنده فدراسیون زودتر شکسته شود و از آن ساختمان صدایی بشنویم که از التهابات موجود بکاهد.

در حالیکه عزیزی خادم طی ۳۸ روز گذشته، هرگز به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ نداده و خلاف وعده قبلی خود فرسنگ‌ها از روسای فدراسیون‌های گذشته پاسخ نگوتر و غیر شفاف‌تر است، شاید ورود رسمی‌تر علی کریمی و مصطفی آجرلو به ماجرا و شرح بیشتری از مباحث بتواند گره گشا باشد.

گره گشا برای فوتبالی که از ۱۰ اسفند ۹۹ در حاشیه‌های خودساخته غرق شده و  بی شک جامعه فوتبال نگران تیم ملی و آینده فوتبال کشورشان هستند.

آیا در پشت پرده پرده خبری است؟

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۰۵۹۵۵۰، www.ilna.news.ir.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
0
0
فدراسیون فوتبال در ایران به هیچ عنوان نتونسته ثبات خوبی در زمینه ارائه خدماتش به باشگاه ها داشته باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین