پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۶۵۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹
مدیرعامل کارخانه مس طارم گفت: با جذب جوانان طارم و قزوین و استان‌های همجوار در کارخانه مس ضمن رفع بیکاری منطقه زمینه تحول اقتصادی در استان را مهیا خواهیم کرد.
شعار سال: کرامت الله حسینی در خصوص ویژگی‌های کارخانه مس کاتدی طارم گفت: مجتمع صنعتی معدنی مس طارم شامل معدن چیزه با ذخیره اثبات شده ۱۴/۲ میلیون تن و عیار ۱.۵ درصد است.
 
رفع بیکاری جوانان منطقه طارم با احداث کارخانه مس

مدیرعامل کارخانه مس طارم افزود: این کارخانه با ظرفیت ۱۰ هزار تن مس در سال با درصد خلوص ۹۹/۹۹ است که با راه اندازی آن ۴۵۰ نفر اشتغال مسقیم و حدود ۱۵۰۰ تا ۲ هزار نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد می‌شود

وی بیان کرد: این کارخانه در واقع یک صنعت سبز است، چون هیچ فاضلابی ندارد و همه پساب‌ها در سیکل بسته مدیریت و مصرف می‌شود و از نظر زیست محیطی مطابق کشور‌های پیشرفته و اروپایی طراحی شده و نظام بهره برداری ایده آلی برای محیط زیست محسوب می‌شود.

حسینی تصریح کرد: این مجموعه صنعتی و معدنی در استان قزوین یک صنعت سبز محسوب می‌شود و از سوی سازمان محیط زیست کشور هم نامزد انتخاب صنعت سبز ملی شده است که در صورت قطعی شدن آن می‌تواند الگویی در کشور باشد.

رفع بیکاری جوانان منطقه طارم با احداث کارخانه مس
کارخانه مس طارم محور توسعه طارم سفلی خواهد بود

مدیرعامل مس طارم یادآورشد: راه اندازی کارخانه مس در منطقه توسعه نیافته طارم سفلی در روستای ماهین ضمن ایجاد اشتغال مناسب برای ساکنان محلی، با تامین زیرساخت‌ها بدون تردید محور توسعه خواهد بود.

ساخت کارخانه اسید را آغاز کردیم

حسینی اظهار داشت: با افتتاح کارخانه مس کاتدی توسط رئیس جمهور، ساخت خطوط پایین دستی و بالا دستی و کارخانه اسید را هم آغاز کردیم که در مدت شش ماه آن را تکمیل خواهیم کرد تا مخاطرات تامین مواد اولیه اسیدی از استان‌های دیگر برطرف شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر مواد اسیدی مورد نیاز کارخانه از استان کرمان تهیه می‌شود که حمل اسید مخاطرات خاص خود را دارد و برای رفع این مشکل درشهر سلطانیه زنجان ایستگاهی راه اندازی می‌کنیم تا این نیاز ذخیره شده و با خطر کمتری به کارخانه منتقل شود.

حسینی گفت: برای تامین مواد اولیه کارخانه مس طارم روزانه به حدود ۳۰۰ تن اسید نیاز داریم که در صورت احداث کارخانه اسید در جوار معدن قادر خواهیم بود روزانه ۲۲۶ تن اسید را در فاصله ۱۰۰ متری تولید کرده و بخش زیادی از مشکلات را حل کنیم.

ذخایر معدنی در طارم تا ۳۰ سال آینده جوابگوست

وی اظهارداشت: بر اساس مطالعات انجام شده ذخایر معدنی مس شناسایی شده در دو محدوده وجود دارد که ۳۰ میلیون تن برای ۳۰ سال برآورد شده که کار اکتشفاف را انجام می‌دهیم.

حسینی یادآورشد: در برنامه‌های آتی، ساخت دوکارخانه دیگر برای افزایش ظرفیت تولید پیش بینی شده تا در کنار افزایش تولید، در صنایع پایین دستی و بالا دستی هم فعالیت داشته باشیم.

رفع بیکاری جوانان منطقه طارم با احداث کارخانه مس

مدیرعامل مجتمع صنعتی مس طارم تصریح کرد: چشم انداز ما حرکت به سمت تولید محصولاتی با ارزش افزوده بالاتر از جمله نانوی مس و ایزوتوپ مس است که در تولید کود، سم و صنایع پزشکی هم مصرف دارد.

وی بیان کرد: در حال حاضر ارزش هر تن مس حدود ۸ هزار دلار است که پیش بینی می‌شود تا ۹۵۰۰ دلار هم افزایش پیدا کند، اما یک کیلو مس نانو تا ۲۵۰۰ دلار ارزش دارد و حرکت به سمت این محصول حتما به اقتصاد ما کمک خواهد کرد.

حسینی گفت: برای صادرات محصول مس هم برنامه ریزی شده و در حال دریافت موافقت‌های اصولی هستیم تا ۶۰ درصد محصولات خود را در آینده صادر کنیم.

جوانان بیکار منطقه را جذب کار می‌کنیم

حسینی که خود را متعهد به تامین خدمات زیربنایی و رفاهی ساکنان روستا‌های محدوده کارخانه نیز می‌داند در خصوص اشتغال جوانان طارم هم گفت: بسیار خوشحالیم که کارخانه بزرگ مس طارم در منطقه طارم سفلی ایجاد شده و، چون در سه استان مرز مشترک داریم، در جذب نیرو رویکرد این است بیشترین نیرو از قزوین و زنجان تامین شود لذا اولویت با جوانان منطقه طارم، سپس سایر مناطق استان قزوین و در اولویت بعدی استان‌های زنجان و همجوار است تا بیکاری این منطقه را برطرف کنیم.

وی بیان کرد: کارخانه مس طارم از هر لحاظ محور توسعه خواهد بود، زیرا با احداث این مجموعه معدنی و صنعتی شاهد تامین خدمات زیربنایی از جمله آب، برق و گاز در منطقه هستیم و بزودی با احداث جاده دسترسی شاهد تحول و شکوفایی اقتصادی در منطقه هم خواهیم بود.

مدیرعامل مجتمع مس طارم ضمن تشکر از استاندار، نمایندگان مجلس، رئیس سازمان صمت و دستگاه‌های اجرایی استان برای رفع مشکلات این کارخانه اظهارداشت: قرار است در ۲۰ روز آینده برق شبکه وصل شود، اما در حال حاضر مهمترین نیاز کارخانه مس، جاده دسترسی است که برای این منطقه حیاتی است تا تریلر و کمرشکن‌ها بتوانند تردد کنند که در زمان افتتاح از رئیس جمهور درخواست کردیم برای احداث جاده به ما کمک کنند که خوشبختانه موافقت شد و در صورت ساخت این جاده شاهد تحول اساسی در این منطقه خواهیم بود.
 
رفع بیکاری جوانان منطقه طارم با احداث کارخانه مس


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از می‌متالز، تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: me-metals.ir، ۲۰۳۷۴۲
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
0
0
چند سالی طول می‌کشد تا کارخانه ساخته شود و چند سال هم تا بهره برداری طول می‌کشد و آن جوان دیگر جوان نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین