پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۶۷۰۷
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
محرز گفت: طبق آخرین اطلاعات به دست آمده وضعیت تهران سیاه گزارش شده است و جهش ویروس کرونای انگلیسی سرعت بسیار بالایی دارد که باعث شده تعداد فوتی‌ها بیشتر شود.
شعار سال: مینو محرز، در خصوص آخرین وضعیت کرونا در پایتخت و اینکه آیا تعطیلی تهران می‌تواند از شیوع بیشتر جلوگیری کند گفت: «طبق آخرین اطلاعات به دست آمده وضعیت تهران سیاه گزارش شده است و جهش ویروس کرونای انگلیسی سرعت بسیار بالایی دارد که باعث شده تعداد فوتی‌ها بیشتر شود.»

عضو ستاد کرونا در پاسخ به این سوال که آیا تعطیلی تهران می‌تواند به کنترول این ویروس کمک کند ادامه می‌دهد: «توجه داشته باشید هر کشوری که توانسته این ویروس را کنترول کند از راه واکسیناسیون و قرنطینه بوده است و راه دیگری برای مبارزه با این ویروس وجود ندارد. در این خصوص روز گذشته در جلسه کمیته کرونا پیشنهاد دادیم که تهران را به مدت ۵ تا ۷ روز تعطیل کنند که منتظر هستیم مقامات دولتی خبر تعطیلی را اعلام کنند.»

معاون کل وزارت بهداشت نیز درباره ممنوعیت فعالیت اصناف در مناطق قرمز کشور، امروز گفت: متاسفانه و با کمال تاسف از امروز ۲۵۷ شهر کشور شامل تمام مراکز استان‌ها قرمز شدند و مجموع شهر‌های قرمز و نارنجی کشور به بیش از ۸۵ درصد رسید و شهر‌های آبی ما فقط به تعداد ۱۱ شهر است که کمتر از چند دهم درصد شهر‌ها است.

وی افزود: متاسفانه برخی از محدودیت‌هایی که باید در شهر‌های قرمز و نارنجی اعمال شود، هنوز به طور مناسب خصوصا در این دوره اعمال نشده است.

حریرچی با اشاره به برخی از این محدودیت ها، گفت: به عنوان مثال مشاغل گروه دو در شهر‌های قرمز حتما باید به مدت دو هفته از روز اعلام، تعطیل باشند. این مشاغل شامل بوستان‌ها و مراکز تفریحی به طور کامل، پاساژ‌های سرباز و سربسته، بازار‌های سرپوشیده، مراکز خرید و فروش بزرگ که اصطلاحا به آن‌ها مال می‌گویند و بازار‌های موقت شامل بازار‌های روز و محلی.

وی تاکید کرد: همچنین مراکز شماره گذاری اتومبیل، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، مراکز فروش لوازم آرایشی و بهداشتی، مراکز فروش فرش، موکت و لوازم خانگی و حوله و پرده و مبلمان و لوستر و درب و پنجره و تزیینات ساختمان، مراکز فروش کادویی، اسباب بازی، سرگرمی، لوازم‌التحریر، ظروف، کتاب، محصولات فرهنگی، مراکز فروش انواع پوشاک، کیف، کفش و …، آتلیه‌های عکاسی، آژانس‌های مشاور املاک، مراکز تهیه، توزیع و طبخ مواد غذایی شامل رستوران، کافی شاپ و… باید در شهر‌های قرمز کلا تعطیل باشند و پذیرش مشتری نباید داشته باشند.

حریرچی ادامه داد: مراکز فروش ملزومات و تجهیزات بدنسازی و ورزشی، فروشندگان طلا و جواهر و… فروش کالا‌های دست دوم و سمساری و آموزشگاه‌های رانندگی و… همه در شهر‌های قرمز باید تعطیل باشند. این‌ها مشاغل گروه دو هستند که باید در شهر‌های قرمز تعطیل باشند.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از عصر ایران، تاریخ انتشار: ۱۸فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۷۸۲۹۸، www.asriran.com
اخبار مرتبط
برچسب ها: تهران ، سیاه ، کرونا ، انگلیسی
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین