پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۳۶۷۸۰
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
طیبی گفت: جهاد دانشگاهی توانایی تامین هزینه ساخت آزمایشگاه‌های مرجع را ندارد و برای تحقق آن باید منابع خوبی در اختیارش قرار بگیرد.

شعار سال:حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ایجاد آزمایشگاه‌های مرجع در کشور اظهار کرد: ایجاد آزمایشگاه‌های مرجع یک کار حاکمیتی بوده و جز در موارد خاص سودآور نیست.
 
او افزود: دولت باید در صنایعی خاص که قصد مطرح کردن آن‌ها را در جهان دارد به ساخت آزمایشگاه‌های مرجع اقدام کند یا بر اساس صنایع بزرگی که تشکیل می‌شوند به ارائه یارانه، وام‌های کم بهره و بدون بهره  با قیمت خوب اقدام کند.
 
طیبی تصریح کرد: آزمایشگاه‌های مرجع در شرکت‌های معروف اروپایی وجود دارند و دقیقا بر اساس ساخت کارفرما و استاندارد‌های مورد نیاز آن‌ها دستگاه‌های لازم ساخته، طراحی و تست می‌شوند. در کشور چین بهترین آزمایشگاه‌ها در کنار صنایع بزرگ وجود دارند تا به کارفرمای خود ثابت کنند که محصول تولید شده با کیفیت است، بنابراین یا خود دولت باید آزمایشگاه‌های مرجع را ایجاد کند یا اینکه با حمایت صنایع بزرگ به آن‌ها این امکان را بدهد تا در داخل مجموعه‌های خود به ساخت این آزمایشگاه‌های مرجع اقدام کنند.
 
رئیس جهاد دانشگاهی ادامه داد: صنایع بزرگ بعد از ایجاد آزمایشگاه‌های مرجع می‌توانند با دریافت گواهی ۰۲۵ به صنایع رقیب هم خدمات را ارائه کنند. در حال حاضر متقاضی ساخت دو آزمایشگاه در جهاد دانشگاهی به منظور پیشرفت سیستم رانش واگن‌های مترو هستیم. کارفرما‌های ما در شهر‌های مختلف این درخواست را دارند تا طراحی سیستم‌های رانش مترو در مقابل شان تست شود، اما جهاد دانشگاهی توانایی تامین هزینه ساخت آزمایشگاه‌های مرجع را ندارد و برای تحقق آن باید منابع خوبی در اختیارش قرار بگیرد.
 
طیبی ادامه داد: باید در آینده توان صادرات مته ساخته شده توسط جهاد دانشگاهی را داشته باشیم تا بتوانیم نیاز‌های داخلی را بر اساس استاندارد‌های بین المللی هم تامین کنیم. لازم است تا آزمایشگاه‌های مرجع برای ساخت محصولات فناورانه در صنایع ساخته شوند.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان  ، تاریخ انتشار:   19فروردین 1400، کدخبر: 7673008، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین