پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۶۷۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات گفت: ۷۰ سنگ نگاره جدید متعلق به دوره ساسانیان در منطقه سنجه‌باشی از توابع این شهرستان کشف شد.

شعار سال: «مهدی لعل‌بار» افزود: نقوش این سنگ‌نگاره‌ها شامل بزکوهی و شکارچی، انسان نیزه به‌دست و سوار بر اسب است که روز چهارشنبه هفته جاری کشف شده است.
 
وی  گفت:این سنگ‌نگاره‌ ‌ها نمونه‌های نخستین از  نقاشی حکاکی بر دل صخره در منطقه سنجه‌باشی محلات است که از سوی دوستداران میراث فرهنگی کشف و گزارش شده است.
 
رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی محلات عنوان کرد: تاکنون بالغ بر ۲۵۰ سنگ‌نگاره و نقش در نقاط مختلف شهرستان محلات  همچون نیم‌ور، روستاهای آتشکوه، گلچشمه و خورهه کشف شده که نشان از قدمت بالای تاریخی این خطه دارد.

لعل‌بار تصریح کرد: مهمترین موضوع در سنگ‌نگاره‌ها، نحوه نگهداری و جلوگیری از تخریب این آثار ارزشمند باستانی است و با توجه به اینکه منطقه تیمره خمین نیز گنجینه ارزشمندی از سنگ‌نگاره‌های تاریخی است باید در خفظ و معرفی این داشته‌های ارزشمند بیشتر کوشید.
 
محلات در جنوب استان مرکزی است و محوطه خورهه، آتشکده آتشکوه، امامزادگان فضل و یحیی، یخچال های طبیعی و مجتمع آب درمانی آبگرم از مهمترین مکان‌های تاریخی و گردشگری این شهرستان است.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا  ، تاریخ انتشار:  19 فروردین 1400، کدخبر:84288201 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
0
0
این سرزمین واقعا انقد قدمت تاریخی داره که حد نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین