پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۶۷۹۱
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۹
با توجه به اعتراضات اخیرجهانی نسبت به عدم رعایت حقوق زنان در ترکیه، خانم اورزلا فن در لاین رئیس کمیسیون اروپا همراه با شارل میشل رئیس شورای اروپایی در ترکیه به دیدار اردوغان رفته تا درباره حقوق زنان صحبت کنند، اما در کمال تعجب دو مرد روی صندلی تکیه زده و خانم رئیس بدون صندلی ماند تا اینکه مجبور شد روی مبل کناری بنشیند. اتحادیه اروپا بعدا اعلام کرد آنکارا پروتکل‌های دیپلماتیک را رعایت نکرده است.

شعار سال:نگذاشتن صندلی برای اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اروپا، در کنار شارل میشل در جریان نشست رهبران عالیرتبه اتحادیه اروپا با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، شگفتی بسیاری را در جهان برانگیخت.

ویدئویی که از لحظات آغازین این نشست منتشر شده، فن درلاین، اولین زنی که به ریاست کمیسیون اروپا رسیده را نشان می‌دهد که مجبور شده روی کاناپۀ ویژۀ همراهان بنشیند. آن هم در حالی که شارل میشل، رئیس شورای اروپا و همسفر او در این ماموریت، با فاصله‌ای دورتر از او در کنار رجب طیب اردوغان بر صندلی ویژه مقامات اول این دیدار تکیه زده بودند.

این صحنه ۱۸ روز پس از خروج رسمی ترکیه از پیمان منع خشونت علیه زنان مشهور به «کنوانسیون استانبول» روی داد و از نظر بسیاری، بار دیگر نگاه نابرابر مقامات ترکیه به زنان و حقوق آنها در جامعه را یادآوری کرد.

تعداد بازدید : 42


پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال ،برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین