پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۶۷۹۲
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۸
استاد سطح خارج حوزه در یادداشتی به مناسبت سالروز شهادت شهیدصدر تأکید کرد: نامه شهید صدر به امام خمینی (ره) خواندنی، تأمل‌برانگیز و نشانه تواضع بی‌نظیر ایشان است.
شعار سال: حجت‌الاسلام والمسلمین احمدحسین شریفی، استاد سطح خارج حوزه در یادداشتی به مناسبت سالروز شهادت شهید صدر تأکید کرد: نامه شهید صدر به امام خمینی (ره) خواندنی، تأمل‌برانگیز و نشانه تواضع بی‌نظیر ایشان است.

متن یادداشت این استاد حوزه به شرح زیر است:

شهید سیدمحمدباقر صدر دهم اسفند ۱۳۱۳ متولدشدند و در ۱۹ فروردین ۱۳۵۹ به مقام رفیع شهادت رسید؛ او از نوابغ کم‌نظیر جهان اسلام بود. شهید صدر علیرغم آنکه خود یک مرجع تقلید بود، اما خود را مقلد و تابع امام خمینی می‌دانست و می‌فرمود اگر به من دستور دهد در یکی از دورافتاده‌ترین روستا‌های ایران به تبلیغ دین بپردازم با کمال میل و اشتیاق کرسی درس و بحث خود را رها کرده و به آن کار خواهم پرداخت.

او در روز ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ که انقلاب به پیروزی رسید، در نجف اشرف به شاگردان خود می‌گفت: الیوم تحقق حلم الانبیاء؛ امروز آرزوی همه انبیاء (برپایی حکومتی الهی) محقق شد. این شهید بزرگوار در همان ایام نامه‌ای به محضر امام خمینی نوشتند که بسیار خواندنی و قابل تأمل است.

بسمه تعالی
حضرت آیت‌الله العظمی الامام المجاهد الخمینی دام‌ظله
این نامه را به حضرت‌عالی در یکی از حساس‌ترین لحظات تاریخ اسلام می‌نویسم تا بدین‌وسیله اعتماد اعتزاز بی‌نهایت خود را نسبت به پیروزی‌های غرورآفرین ملت مسلمان ایران اظهار کنم. پیروزی‌های پی در پی و چشمگیری که با رهبری خردمندانه آن حضرت صورت گرفت و برنامه نجات‌بخش اسلامی را به جای دو تمدن و ایدئولوژی مقابل شرق و غرب به بشریت عرضه داشت. پیروزی شکوهمندی که با همت عظیم ملت مسلمان ایران به رهبری حکیمانه آن حضرت تحقق پیدا کرد و این سرزمین اسلامی را از لوث شبح طاغوت روز پاک کرد و شرافت و کرامت ملت مسلمان ایران را که جریحه‌دار شده بود از نو احیاء و زنده کرد.

پیروزی تاریخی بزرگی که با سعی و مجاهدت روحانیت بیدار و آزاد اسلام به رهبری آن حضرت صورت گرفت و با همبستگی و همفکری تمام نیرو‌های فکری و روحانی و عملی جامعه روحانیت به ثمر رسید که در باب خود در تاریخ مجاهدات روحانیت شیعه کم‌نظیر است و همین وحدت و یکپارچگی و همبستگی بود که این پیروزی بزرگ و اسلامی را برای جامعه مسلمان ایران تضمین نمود؛ و در این هنگام که ما با امیدواری فراوان از درگاه الهی چشم به راه مراحل بعدی پیروزی این نهضت عظیم اسلامی هستیم. همه وجود و امکانات خود را در خدمت آن وجود بزرگ و نهضت مقدس اسلامی می‌گذاریم؛ و از خداوند متعال خواستاریم که بر عمر و صحت آن حضرت بیافزاید و آرزو‌های دیرین و بزرگ ما را در سایه مرجعیت و رهبری آنحضرت محقق بفرماید.

النجف الاشرف

محمد باقر صدر

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری قرآن، تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۳۹۶۳۱۶۲، www.iqna.ir
اخبار مرتبط
برچسب ها: امام ، شهید صدر ، نامه ، خاضعانه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین