پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۷۱۸۹
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
محمد اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت‌های هواپیمایی ایرانی در سال جاری میلادی قرارداد خرید هواپیما با بویینگ را پیگیری کرده‌اند، گفت: ایران‌ایر و شرکت‌هایی که قرارداد داشته‌اند، به طور طبیعی حقوقی دارند که طرف قرارداد باید نسبت به آن پاسخگو باشد.
شعار سال: وی ادامه داد: اگر این شرکت‌ها قرارداد خود را پیگیری کرده باشند، به لحاظ حقوقی کار درستی انجام داده‌اند.

گفتنی است پس از امضای برجام و اجرایی شدن این قرارداد بین‌المللی، ایران‌ایر اقدام به سفارش ۸۰ فروند هواپیما از نوع B ۷۳۷ مکس و B ۷۷۷ از شرکت هواپیماسازی بویینگ کرد و موفق شد مجوز اوفک، دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی که زیر نظر وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا فعالیت می‌کند را برای خرید این هواپیما‌ها به دست آورد. همچنین دو شرکت هواپیمایی آسمان و قشم‌ایر به ترتیب برای خرید ۳۰ و ۱۰ هواپیما با بویینگ قرارداد‌هایی امضا کرده بودند. اما با خروج آمریکا از برجام در دوره ترامپ و لغو مجوز‌های اوفک، این قرارداد‌ها به حالت تعلیق درآمد و عملا بویینگ هیچ هواپیمایی را به شرکت‌های ایرانی تحویل نداد.

اکنون گزارش‌هایی در برخی رسانه‌های خارجی منتشر شده است که شرکت‌های هواپیمایی ایرانی از ابتدای سال جاری میلادی مذاکرات خود را با بویینگ برای پیگیری وضعیت این قرارداد‌ها آغاز کرده‌اند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۴۹۵۹۵۶۳، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین