پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۷۸۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۹
معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور در تبیین و تشریح اقدامات سال ۹۹ گفت: ۱۵ هزار خانوار در دهک یک تا سه که امیدی به خانه‌دار شدن آن‌ها نبود، شناسایی شدند که از ۱۵۰۰ واحد مسکونی که با قرارگاه خاتم‌الانبیاء تفاهم کرده بودیم و عملیات ساخت ۶۰۷ واحد آغاز شده است حدود ۲۰۰ واحد به این جامعه هدف واگذار شده که در این برنامه آورده مددجو صفر ریال بوده است.
شعار سال: "ذوالفقار یزدان‌مهر" معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور در تبیین و تشریح اقدامات سال ۹۹، عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی یک فرصت برای ارتقای خدمات‌رسانی توأمان با کرامت انسانی به جامعه هدف خود می‌دانیم و با توجه شعار‌های خوبی که مجلس یازدهم و انقلابی داشت، تعامل خوبی با این مجلس داشتیم و حمایت‌های خوبی از سوی مجلس شورای اسلامی در قالب بودجه عملیاتی شد که ان شاالله برآیند آن را در قانون بودجه ۱۴۰۰ مشاهده می‌کنیم.

پاسخ به ۱۹۲۱ مکاتبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور، افزود: استراتژی ما درباره با مجلس پرسشگر، تعامل پرتحرک با مجلس است، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌صورت مرتب با رئیس سازمان بهزیستی ملاقات دارند. بطوری که بیش از ۱۵۰ نماینده مجلس در سال ۹۹ با ریاست سازمان بهزیستی ملاقات داشتند و مشکلات مناطق خود را تبیین کردند و از مشکلات و نقاط قوت سازمان بهزیستی آشنا شدند که تعامل و هم‌افزایی منجر به خدمات‌رسانی بهتر شده است.

وی با اشاره به مکاتبات نماینده مجلس شورای اسلامی به سازمان بهزیستی کشور، عنوان کرد: جامعه هدف ما در سال گذشته پیچیده‌ترین سال اقتصادی و سخت‌ترین شرایط اقتصادی را تجربه کردند، در سال گذشته بیش از یک هزار و ۹۲۱ مکاتبه از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشتیم که در سراسر کشور به این مکاتبات پاسخ دادند تا مشکلات مددجویان کاسته شود.

یزدان مهر، بیان کرد: در سال ۹۹، ۱۲ طرح و لایحه از سوی بهزیستی به مجلس شورای اسلامی ارائه شد. ۲۳ سؤال از سوی مجلس شورای اسلامی در خصوص سازمان بهزیستی مطرح شد که با تعامل خوبی که با نمایندگان این مجلس وجود داشت، هیچ‌یک از این سؤالات به صحن نرفت و در کمیسیون‌ها و در مذاکراتی که داشتیم، پاسخ داده می‌شد.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: ۳۸ تذکر از سوی مجلس شورای اسلامی به سازمان بهزیستی داده شد که عمده این تذکرات در خصوص مشکلات جامعه هدف بوده است که به این تذکرات نیز پاسخ داده شده است.

تسهیلگری ۱۶۵۰۰ واحد مسکونی در سال ۹۹

وی گفت: استراتژی ما در حوزه مسکن توانمندسازی توأم با کرامت انسانی است، مددجو بهزیستی یک انسان شریفی است، اگر توانمند شود و به دامن جامعه بازگردد، حتماً با عزت بیشتری می‌تواند زندگی کند تا اینکه صرفاً به دنبال کمک‌های مقطعی باشیم. از همین رو آسیب‌شناسی و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفت.

یزدان مهر، ادامه داد: تعهد ما در سال ۹۸ ساخت و تسهیل‌گری ۷ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی برای جامعه هدف بود که خوشبختانه در سال ۹۸ ما ۱۴ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی را تسهیلگری کردیم و تحویل جامعه هدف داده شد همچنین در سال ۹۹ از تعهد ما ۷ و ۶۰۰ واحد بود که ۱۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی را تسهیلگری و به جامعه هدف تحویل داده شد. این امر با افزایش منابع مالی محقق شد.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور، اظهار کرد: در سال ۹۸ کل منابع عمومی ما در بحث مسکن ۴۵ میلیارد تومان بود و در سال ۹۹ نیز ۶۵ میلیارد تومان بود که در سال ۹۹ بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان توانستیم از نهاد‌های عمومی و خیرین کمک بگیریم.

وی افزود: یکی از تفاهم‌نامه‌هایی که به‌خوبی عملیاتی شد، بحث ساخت خانه‌های خانوار‌های حداقل با دو عضو معلول بود که با ۱۴ هزار و ۳۰۰ خانواده با دو عضو معلول شناسایی شد که تا پایان سال ۹۹، ۱۰ هزار و ۴۶۷ واحد مسکونی واگذار شد و امسال مابقی واحد‌ها تحویل جامعه هدف خواهد شد.

معاون مشارکت‌های مردمی، ادامه داد: ۱۵ هزار خانوار در دهک یک تا سه که امیدی به خانه‌دار شدن آن‌ها نبود، شناسایی شدند و ۱۵۰۰ واحد مسکونی که با قرارگاه خاتم‌الانبیاء تفاهم کرده بودیم که عملیات ساخت ۶۰۷ واحد آغاز شده است و حدود ۲۰۰ واحد به جامعه هدف واگذار شده است که در این برنامه آورده مددجو صفر ریال بوده است.

وی با اشاره به احداث ۶۷۰ واحد مسکونی ویژه ایتام، عنوان کرد: سال گذشته ۵۱ واحد مسکونی به جامعه هدف واگذار شد که ۵۰ میلیون کمک بلاعوض تقدیم شده است. همچنین در قالب تفاهم مشترک با بسیج سازندگی کلنگ احداث ۱۳۸۰ واحد مسکونی آغاز کردیم که ۳۳۰ واحد مسکونی به جامعه هدف واگذار شد و در حال حاضر ۳۴۱۶۹ واحد مسکونی در دست احداث داریم که با تعریف یک کلان پروژه در سال ۱۴۰۰ تحویل جامعه هدف خواهیم داد.

راه اندازی صندوق حمایت شغلی مددجویان

یزدان‌مهر در خصوص عملکرد دبیرخانه و اشتغال سازمان بهزیستی در سال ۹۹، بیان کرد: تعهد ما در سال ۹۹ تسهیل‌گری اشتغال ۵۶ هزار و ۷۱۶ نفر بود که ۵۹ هزار و ۳۹۴ نفر تسهیلگری شدند. اعتبارات که از محل تبصره ۱۶ در اختیار ما قرار گرفت ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بود که این تسهیلان به‌صورت قرض‌الحسنه در مناطق مرزی با کارمزد ۴ درصد و دیگر مناطق با کارمزد ۶ درصد در اختیار مددجویان قرار گرفت و ۳۷ هزار نفر توانستند با استفاده از این تسهیلات مشغول کار بشوند.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات راه‌اندازی صندوق حمایت شغلی مددجویان بود که پس از تصویب قانون حمایت از افراد دارای معلولیت آئین‌نامه در هیئت دولت تصویب و توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد و وزیر رفاه به عنوان هیئت رئیسه این صندوق معرفی شدند؛ مجلس شورای اسلامی نیز ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار تصویب کردند تا بتوانیم برای تضامین بانکی افراد دارای معلولیت تسهیلگری کنیم و ۳ هزار میلیارد تومان از محل تبصره ۱۶ اعتبار پیش‌بینی شد که امسال با پشتیبانی این صندوق محقق خواهد شد.

۲۸۱ میلیارد تومان مشارکت مردمی در پویش همدلی مومنانه

وی در پایان به روش‌های نوین جلب و جذب مشارکت‌های مردمی اشاره کرد و در پایان یادآور شد: در پویش همدلی مومنانه ۲۸۱ میلیارد تومان مشارکت نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شد؛ همچنین ۲۹ میلیارد تومان زکات فطره و فطریه، در دهه ولایت ۴۲ میلیارد تومان گوشت قربانی، در پویش ایران همدل ۱۲۰ میلیارد تومان و در پازل همدلی ۱۵ میلیارد تومان اقلام نوشت‌افزار تهیه شد و ۸ هزار تبلت با حفظ کرامت انسانی با مشارکت بنیاد مستضعفان به دانش‌آموزان امدادبگیر اهداء شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از بهزیستی، تاریخ انتشار:۲۵ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر:۳۴۵۶۳، www.behzisti.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
0
0
این حمایت های به شدت کم به نظرم نمیتونه اوضاع رو تا اون جایی که من میدونم بهبود بده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین