پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۷۸۹۹
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷
در مطلب زیر به نقل از کانال تلگرامی بیداری ملت، به بیان مواردی که سبب آسیب پذیری تاسیستان نطنز در مقابل عوامل نفوذی می‌پردازد و مهمترین عامل را اینگونه بیان می‌کند: مهمترین رکن در مبحث جاسوسی صنعتی، شناسایی و کشف شبکه زنجیره تامین کالا و خدمات صنعت مورد هدف می‌باشد، تنها با شناسایی این شبکه و انجام اقدامات اطلاعاتی مخصوص امکان نفوذ به قلب صنعت مذکور متصور می‌باشد.

شعار سال:1. یکی از اقسام جاسوسی که توسط سرویس‌های پیشرفته‌ی اطلاعاتی صورت می‌پذیرد ‎جاسوسی صنعتی می‌باشد. این عمل عبارت است از جمع آوری، تحلیل و پایش اخبار و اطلاعات صنعت‌های حساسِ کشورهای هدف.

۲. این نوع جاسوسی معمولاً با دو هدف کپی سازی صنعت مورد هدف برای از بین بردن انحصار و دیگری به منظور ‎خرابکاری صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.در ایران هم هیچ سوژه‌ای جذاب‌تر از صنعت بومی هسته‌ای برای سرویس‌های اطلاعاتی حریف به منظور جاسوسی صنعتی نمی‌باشد.

۳. در اولین انفجار نطنز در اخبار گفته شد که در یکی از قطعات سایت نطنز که برای تعمیر به خارج کشور فرستاده شده بود مقادیریc4 جاسازی شد که همان مواد منفجره سبب آن اتفاق شد. اما سوال اصلی آن است که سرویس‌های اطلاعاتی چگونه موفق به انجام چنین عملیاتی شده اند..؟

۴. و اما جواب:

مهمترین رکن در مبحث جاسوسی صنعتی، شناسایی و کشف شبکه زنجیره تامین کالا و خدمات صنعت مورد هدف می‌باشد، تنها با شناسایی این شبکه و انجام اقدامات اطلاعاتی مخصوص امکان نفوذ به قلب صنعت مذکور متصور می‌باشد...

‏۵. متولیان صنعت هسته‌ای کشور در سال‌های متمادی همواره بر پنهان سازی این شبکه اهتمام داشته و کما و بیش موفق هم بوده‌اند مشکل از آنجا شروع شد که در ‎برجام دولت فراتر از پروتکل الحاقی، دسترسی به زنجیره تامین و pmd را به عنوان حسن نیت به بازرسان آژانس هدیه نمود!

۶. حال دانستن چگونگی خرابکاری صنعتی در ‎نطنز طی دو مرحله را به خوبی درک میکنیم. ما با دست خودمان اتوبان اشراف و جمع اوری خبر سرویس‌های اطلاعاتی حریف را در قلب حساس‌ترین صنعت کشور خود افتتاح نمودیم....
باشد که عبرت گیریم.

 

پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال ،برگرفته از بیداری ملت

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین