پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۸۴۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴
عضو هیات رئیسه شورای ملی زعفران با بیان اینکه کمبود زعفران در سالجاری شایعه است گفت: یک عده انگشت شمار در فصل برداشت مقدار انبوهی زعفران از کشاورزان خریداری کردند تا گلوگاه بازار این محصول را برای تعیین قیمت در دست داشته باشند، آن‌ها برای کسب سود ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی برنامه‌ریزی کرده‌اند.
شعار سال: علی حسینی با تاکید بر اینکه کمبود زعفران در سالجاری شایعه است، اظهار کرد: سودجویان در حال جوسازی در بازار برای افزایش قیمت با شایعه کمبود تولید زعفران هستند. وی ادامه داد: این افراد همان‌هایی هستند که زعفران را در فصل برداشت به مقدار انبوه و با قیمت کم از دست کشاورزان در آورده‌اند.

حسینی درباره برنامه و اهداف این افراد برای شایعه سازی گفت: آن‌ها برای کسب سود نجومی از دسترنج کشاورزان، قبل فصل برداشت برنامه‌ریزی کرده‌اند به این نحو که با خرید انبوه، بخش عمده زعفران را از دست کشاورزان درآورند تا گلوگاه بازار را در دست داشته باشند، سپس با شایعه سازی کمبود محصول به بازار جو داده و در نهایت قیمت‌های مورد نظر خود را تحمیل می‌کنند. به گفته وی؛ قیمت برنامه‌ریزی شده آن‌ها برای فروش زعفران با کسب سود ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی است.
 
دستگاه‌های نظارتی قابل شناسایی هستند

حسینی با تاکید بر اینکه این افراد افزایش قیمت برای کسب سود را از ۲ هفته پیش آغاز کرده‌اند، افزود: طی یک هفته اخیر قیمت‌ها را تا ۲۰ درصد افزایش داده‌اند و همچنان در حال افزایش دادن آن هستند. وی معتقد است؛ این افراد اخلاگر معدود مشخص بوده و در سایه نیستند و برای دستگاه‌های نظارتی قابل شناسایی هستند.

حسینی میزان زعفرانی که هر یک از این افراد سودجود برای به دست گرفتن گلوگاه بازار انبار کرده‌اند را ۱۰۰ تا ۱۵۰ تن عنوان کرد. وی گفت: وقتی این حجم از زعفران در دست یک نفر باشد کنترل عرضه و تقاضا و قیمت کاری سختی نیست.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازایلنا، تاریخ انتشار: ۳۰فروردین ۱۴۰۰، کد خبر:: ۱۰۶۴۸۵۵، ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
0
0
خب زعفران هم نباید از قافله گرانی عقب بماند..
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین