پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۸۴۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۶
کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه دیدار با وزیر امور خارجه صربستان در جمع خبرنگاران ضمن بیان این مطلب که مهمترین بحث در این دیدار، موضوع تبادل بذر است، گفت: برنامه‌ای برای واردات انبوه گوشت قرمز از صربستان نداریم و اولویت اول ما دامداران داخلی هستند.
شعار سال: کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی افزود: ایران توانایی خوبی در تولید انواع بذور دارد و در مقابل، صربستان تجربه بالایی در این زمینه دارد و تجربه‌های دوطرف می‌تواند ایران را به یک هاب منطقه‌ای بزرگ برای تأمین نیاز کشور‌های اطراف تبدیل کند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ویژگی تنوع آب و هوایی ایران خاطرنشان کرد: در ایران به خاطر شرایط آب و هوایی، امکان تولید بذر در فصول مختلف سال وجود دارد که یک شرایط ایده‌آل برای تولیدکنندگان بین‌المللی بذر در دنیا محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: ایران موفق شده است اعتبارنامه بین‌المللی بذر دنیا را به دست بیاورد و هر بذری که در ایران تولید می‌شود قابل تجارت در ۶۳ کشور در جهان است که یک افتخار بزرگ محسوب می‌شود.

خاوازی گفت: در رابطه با امتیازات و تجربه‌های صادراتی صربستان در این جلسه تبادل نظر شد که این کشور می‌تواند تجارب خود را در اختیار بخش خصوصی ما قرار دهد.

وی افزود: ما بیش از ۱۱ میلیون تن شیر در کشور تولید می‌کنیم و صنایع لبنی قوی داریم که می‌توانیم از تجارب صادراتی صربستان در این زمینه استفاده کنیم.
 
تولید آفت‌کش‌ها با درجه همزیستی مناسب با محیط زیست

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در این جلسه همچنین در زمینه تولید آفت‌کش‌ها با درجه همزیستی مناسب با محیط زیست و کم‌خطر در ایران که تکنولوژی آن در اختیار صربستان دارد، بحث و تبادل نظر شد.

وی یادآور شد: صربستان تولید کننده ذرت است و آب فراوانی دارد که ما می‌توانیم ذرت را در صربستان به صورت کشت قراردادی خریداری کنیم و در مقابل زعفران، گیاهان دارویی، انواع آبزیان و خشکبار به این کشور صادر کنیم.

خاوازی در پاسخ به سوالی درباره واردات گوشت قرمز از صربستان، تصریح کرد: برنامه‌ای برای واردات انبوه گوشت قرمز از صربستان نداریم و اولویت اول ما دامداران داخلی هستند، به دنبال این هستیم تا یک قیمت مناسب توسط ستاد تنظیم بازار تعیین شود تا بتوانیم با قیمت مناسب دام را از داخل کشور تأمین کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: باید تفاهم نامه‌ها به نحوی تنظیم شود که شرایط تجارت برد-برد و به نفع کشاورزان کشور باشد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازایلنا، تاریخ انتشار: ۳۰فروردین ۱۴۰۰، کد خبر:: ۱۰۶۵۱۹۹، ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
0
0
چیز دیگری بلد نیست بگوید ...
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین