پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۸۵۰۵
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۲
توافق چند تیم بزرگ و ثروتمند اروپایی برای برگزاری سوپرلیگ اروپا، جهان فوتبال را تحت تاثیر قرار داده و همه علیه آن موضع‌گیری کرده‌اند.

شعار سال: شب گذشته بود که شوک بزرگی به جهان فوتبال داده شد. باشگاه‌های آث میلان، یوونتوس، اینترمیلان، رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکو مادرید، چلسی، آرسنال، لیورپول، منچسترسیتی، منچستریونایتد و تاتنهام به طور مشترک حضور خود در سوپرلیگ اروپایی را اعلام کردند.
 
این مسابقات با حضور ۱۵ تیم ثابت به اضافه پنج تیم متغیر برگزار می‌شود که این تیم‌ها در رقابتی مشخص خواهند شد. بازی‌ها در اواسط هفته برگزار می‌شود و تیم‌ها می‌توانند بازی‌های داخلی خود را برگزار کنند. رقابت‌ها در ۲ گروه ۱۰ تیمی به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود و سه تیم برتر هر گروه به مرحله بعدی صعود خواهد کرد. جزییات بیشتر هنوز منتشر نشده است.
 
رسمی شدن همین تصمیم باعث شد تا جنگی علنی آغاز شود. جنگی که لحطه به لحظه به شدتش افزوده خواهد شد. این تصمیم از سوی باشگاه‌های بزرگ اروپایی بدین منظور گرفته شده تا آنها خواستار سهم بیشتری از مسابقات اروپایی هستند و در این سال‌ها یوفا این امتیاز را از آنها گرفته و مبالغی ناچیز را به آنها پرداخت می‌کند. حالا اما تخمین زده شده که تیم‌های حاضر در سوپرلیگ اروپایی، حدود ۴۵۰ میلیون یورو دریافت می‌کنند.
 
در سوی مقابل یوفا و فیفا کاملا این مسابقات را بدون ارزش خوانده‌اند و تهدیدهای مهلکی را هم برای تیم‌ها و بازیکنانی که در آن شرکت می‌کنند در نظر گرفته است. توجه داشته باشید که لیگ‌های اروپایی نیز به حمایت از یوفا و فیفا پرداخته‌اند و اهالی فوتبال نیز به خاطر در حاشیه رفتن تیم‌های کوچک‌تر و انحصاری شدن فوتبال از این قضیه ناراحت و خشمگین هستند.


هنوز چیزی به صورت رسمی اعلام نشده ولی نقل شده که تیم‌های حاضر در سوپرلیگ اروپایی از لیگ‌ هایشان و همچنین لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا کنار گذاشته خواهند شد. این یعنی به طور مثال باشگاه پاریسن‌ژرمن که حضورش را در سوپرلیگ اروپایی اعلام نکرده با کنار رفتن تیم‌های رئال، سیتی و چلسی، خود به خود قهرمان این فصل چمپیونزلیگ خواهد شد. در لیگ اروپا هم رم به همراه ویارئال بدون برگزاری بازی با منچستریونایتد و آرسنال فینالیست می‌شوند. باشگاه سویا در لالیگا قهرمان می‌شود و وستهم هم لیگ برتر انگلستان را بالای سر می‌برد. در ایتالیا نیز آتالانتا جام را احتمالا بالای سر خواهد برد.
 
البته که هنوز موضع رسمی گرفته نشده است اما باید منتظر اتفاقات عجیبی باشیم. شنیده می‌شود فیفا قصد دارد بازیکنان حاضر در سوپرلیگ اروپایی را از شرکت در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر محروم کند.  در سوی دیگر فلورنتینو پرز در راس ماجرای تاسیس سوپرلیگ اروپایی است و او تمام راه‌ها را سنجیده تا خلافی را مرتکب نشود و با جریمه‌ای نیز روبرو نشود.
 
ژوزه مورینیو هم امروز(دوشنبه) از سمت خود اخراج شد و برخی از رسانه‌ها معتقدند دلیل این تصمیم، این بوده که مورینیو به دلیل شرکت تاتنهام در سوپرلیگ اروپایی، اجازه تمرین به بازیکنانش را نداده و مدیریت باشگاه هم او را در آستانه فینال جا اتحادیه از کار برکنار کرده است. احتمالا در روزهای آتی شاهد مسائلی از این دست خواهیم بود. یوفا هم تصمیم دارد تا از سال ۲۰۲۴ فرمت جدید مسابقات لیگ قهرمانان را برگزار کند که باشگاه دورتموند از آن حمایت کرده است.
 
حالا باید دید در اینده و در روزهای پیش رو چه ماجراهای جدیدی به وجود خواهد آمد. چیزی که مشخص است این خواهد بود که باید منتظر اتفاقات بزرگی در دنیای فوتبال باشیم.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار:  30 فروردین 1400، کدخبر: 84300917، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین