پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۳۳۸۶۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳
رئیس اتحادیه تشکدوزان و صندلی سازان خودرو تهران با اشاره به دغدغه رهبری در نامگذاری سال و اهمیت دادن به تولید اظهار داشت: آنچه مسلم است هر چه تولید در کشور بیشتر باشد، اشتغال زایی و گردش اقتصادی پر رونق‌تر خواهد بود، اما بذر این رونق، مواد اولیه و سم آن موانع سر تولید است که هر یک به قدر و اندازه خود نقشی بی بدیل در عرصه تولید دارد.
شعار سال: سهراب برجی، رئیس اتحادیه تشکدوزان و صندلی سازان خودرو تهران در ادامه تاکید کرد: در چند سال اخیر با پیدایش تحریم ها، افزایش نرخ ارز، کمبود مواد اولیه‌ای که تماما در داخل کشور تولید می‌شود از سویی و گرانی این مواد از سوی دیگر و همچنین مونوپل شدن این مواد در دست عده ای، بن بست فاجعه باری در مسیر تولید ایجاد شده که وقوع هر یک از این موارد در هر کشوری، می‌تواند چرخ تولید را از چرخش بیندازد.

او ادامه داد: متاسفانه تولیدکننده در ایران با تمام این موانع روبه رو است. آیا بستر تولید با شرح فوق، مهیاست؟ تولیدکننده‌هایی که سال‌ها با کار و تلاش، سرمایه خود را برای تولیدات جدید آماده داشته اند، طی چند سال اخیر، به تماشای آب شدن تمامی سرمایه‌های خود نشستند، کارگاه‌ها تعطیل و تولیدکننده ناامید نشسته در کنج عزلت.

برجی بر ضرورت عرضه سریع، فراوان و ارزان مواد اولیه به بازار تاکید کرد و ادامه داد: تمامی دستگاه‌های مربوطه و مسئولان ذی ربط، برای تحقق آرمان‌های کشور و دستور رهبری، لازم است تا با تمام توان و مسئولیت ملی خود، در مسیر تولید قدم بگذراند. اکنون برای تولید در کارگاه‌ها نیاز به مواد اولیه از جمله پارچه، اسفنج، چرم مصنوعی، نخ و مواد پتروشیمی نیاز داریم، اما هم گران است هم نایاب. تولیدکننده پشتیبان دولت است، با اشتغال زایی با ارز آوری با ایجاد گردش مالی و. اما دولت با انحصار مواد اولیه در دست عده ای، پای حرکت تولیدکننده را بسته است.

وی از دیگر پشتیبانی‌های دولت را مهیا کردن بازار‌های خارجی دانسته و تصریح کرد: از آنجایی که تولیدکنندگان ایرانی در زمینه‌های مختلف در این صنف با تولید کالا‌های بسیار با کیفیت توانسته اند با کالا‌های خارجی رقابت کنند، لذا دولت با خیال راحت از کیفیت کالا‌ها می‌تواند در امر تسخیر بازار‌های خارجی و صادرات، موجب ارز آوری‌های بسیار ارزنده برای کشور گردد. تولیدکننده داخلی برای ارتقای کالای ایرانی زحمات فراوان کشیده، با ارج گذاری به این تولیدات، هم چرخه اقتصاد را رونق دهیم و هم تولیدکننده را قوی‌تر سازیم.

وی در ادامه تاکید کرد: طی یک سال اخیر اصناف همکاری‌های بسیار زیادی با دولت جهت تعطیلی واحد‌های صنفی خود برای مهار ویروس کرونا انجام دادند. این همکاری‌ها تا جایی ادامه داشت که اصناف شرایط اقتصادی بسیار بدی را طی سال ۹۸ و ۹۹ تجربه کرد؛ لذا در پی حمایت‌هایی که در همه شرایط اصناف از دولت انجام می‌ده، وظیفه دولت نیز حمایت و پشتیبانی از آن‌ها است که از آن جمله می‌توان به عملکرد سازمان امور مالیاتی اشاره کرد.

رئیس اتحادیه تشکدوزان و صندلی سازان خودرو تهران افزود: سال ۹۹ و ۹۸ شرایط بد اقتصادی حاکم بر اصناف مانع از درآمدزایی در کلیه صنوف تعطیل شد. هم اکنون نیز حداقل ۱۰ تا ۱۵ روز آینده، گروه‌های شغلی ۲،۳و ۴ که صنوف صندلی ساز و تشک دوز نیز شامل حال این رده شغلی می‌باشند باید واحد‌های خود را تعطیل کند در جایی که درآمد وجود ندارد، سازمان امور مالیاتی چگونه می‌خواهد از این واحد‌های صنفی مالیات اخذ کند؛ لذا حضور و پشتیبانی دولت از اصناف در این موضوع کاملاً ضروری است.

برجی با اشاره به لزوم ایجاد تمهیدات لازم جهت حمایت و پشتیبانی از اصناف گفت: برای تولیدات هر چه بیشتر و با کیفیت‌تر نیازمند همکاری دولت جهت ایجاد تسهیلاتی همچون وام‌های طولانی مدت با بهره‌های کم هستیم در غیر این صورت کارگاه‌های تولیدی با سرمایه‌های اندک تولیدکنندگان شرایط خوبی را برای تولید ندارند؛ پس این نیز می‌تواند گام موثری برای تقویت بنیه اقتصادی تولیدکنندگان و گردش اقتصادی در جامعه شود.

وی در پایان با اشاره به تعطیلی مجدد اصناف گفت: یکی از دغدغه‌های بزرگ اصناف در روز‌های تعطیلی از سوی ستاد ملی کرونا، باز بودن بانک‌ها و برگشت خوردن چک‌های روز شده به بانک است؛ بنابراین می‌طلبد به نسبت تعطیلی واحد‌های صنفی، بانک‌ها نیز در اخذ معوقات چک‌های وصول شده زمان مناسبی را برای بعد از باز شدن واحد‌های صنفی در نظر بگیرند در غیر این صورت واحد‌های صنفی تعطیل چگونه میتوانند جوابگوی چک‌های صادر شده باشند؟

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری اتاق اصناف تهران، تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۴۹۵۹۵۶۳، www.otaghasnaftehran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
0
0
زمانی میتونیم از رونق تولید صحبت کنیم که موانع رو از میان برداریم نه اینکه اوضاع به این حد از فضاحت تنزل پیدا کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین